Wijzigingen in competitie opzet13:24 24-07-2017
Vanuit het KNKV hebben we een aantal wijzigingen voor komend seizoen doorgekregen m.b.t. de competitie. Hier staan de voor Atlantis belangrijkste wijzigingen:

Onderling resultaat in standaardcompetities
Met ingang van seizoen 2017/2018 zal in het gehele top-, wedstrijd- en breedtekorfbal het onderlinge resultaat van toepassing zijn wanneer een of meerdere teams aan het einde van de competitie gelijk zijn geëindigd.

Hervorming competitie

De competitie zal worden hervormd in de 3e en 4e klasse m.i.v. 2018/2019 middels een versterkte degradatieregeling in de 3e klasse. Dit zal nader worden uitgewerkt in de promotie/degradatieregeling voor de komende competities. De promotie/degradatieregeling voor seizoen 2018/2019 zal eind augustus verschijnen waarin voor iedere klasse duidelijk zal zijn wat het effect is.

Maximaal 8x wisselen waaronder terug wisselen
Vanaf het seizoen 2017/2018 zal in het gehele top- en wedstrijdkorfbal 8x wisselen inclusief terug wisselen van toepassing zijn. De nadere uitwerking hiervan zal verschijnen medio augustus in de spelregelwijzigingen voor komend seizoen.