Atlantis 1 begint seizoen met winst21:04 04-09-2017
Het door onze nieuwe hoofdsponsor gesponseerde Atlantis 1 is het nieuwe seizoen weer begonnen. Na een intensieve selectie tijd die begin augustus al begonnen is stond daar ons ‘nieuwe 1e’. Onder leiding van ook een nieuwe hoofdtrainer Arjan Baerveldt begon Atlantis 1 aan een scherpe eerste competitiewedstrijd tegen TRIAZ 1 uit Amsterdam.

In de eerste aanval begonnen; Aïsha Keijman, Amy Loman, Berry de Jong en Jeroen Korver. In de eerste verdediging begonnen; Natasja Korver, Joyce Rodenburg, Maarten Helsloot en Jelmer Steen. Al snel pakte Atlantis 1 een voorsprong door doelpunten van de dames. Het geoefende aanvallende spel kon goed uitgevoerd worden en met aanwijzingen vanaf de kant heeft Atlantis kunnen laten zien wat zij in petto hebben voor het komende seizoen.

Het was snel duidelijk dat Atlantis de punten binnen wilde halen met veel schotkansen en druk in de verdediging. Dit maakte de stand binnen 15 minuten tot 8-2 in het voordeel van het eerste uit Mijdrecht.

Atlantis bouwde snel uit tot een puntenverschil van 9, waarmee de rust werd ingegaan met een stand van 15-6. In de rust werden er zowel door Arjan Baerveldt als door Mark Goverse aanwijzingen gegeven om de 2e helft de winst binnen te slepen.

In de 2e helft werden met doelpunten van eigenlijk het hele team, zowel dames als heren het punten verschil zo groot mogelijk gehouden. Na ongeveer 25 minuten spelen in de 2e helft werden Joyce Rodenburg en Berry de Jong gewisseld voor Sharon Moen en Jelle van Wermeskerken. Tussenstand toen; 19-12. Verdedigend werden er aan het einde wel fouten gemaakt waardoor het door van Walraven gesponsorde team een uiteindelijk verschil van 6 doelpunten wist te behouden. Niels van Oudenallen speelde zijn debuut in het eerste door uitval van Jelmer Steen. Hierdoor werd de eindstand in het voordeel van Atlantis 24-18 en zijn de punten dik verdiend in Mijdrecht gebleven.

Ook met dank aan de balsponsor van zaterdag 1-9-2017; van Walraven b.v.
Op naar volgende competitiewedstrijd op 9-9-2017 tegen Crescendo in Leiden om 15.30uur. Alle aanmoediging is welkom!