Atlantis 1 opnieuw sterk17:03 18-09-2017
Afgelopen zaterdag speelde het door Van Walraven gesponsorde eerste team van Atlantis thuis tegen LUNO uit Linschoten. Nadat de wedstrijd van vorige week was afgelast wegens weer/gras omstandigheden, was de ploeg extra gemotiveerd om weer een goede wedstrijd neer te zetten. De lijn van de vorige keer moest worden doorgezet en dat gebeurde ook. Na opnieuw een doelpuntrijke wedstrijd stond er uiteindelijk een stand van 21-18 op het scorebord.

Vrij snel na de uitname van de door MTC Mijdrecht gesponsorde bal volgde het eerste thuisdoelpunt. LUNO wist nog even gelijk te maken, maar daarna was het betere van het spel duidelijk voor Atlantis. De ploeg uit Mijdrecht liep vrij gemakkelijk weg naar 5 - 2. Toch kwamen de bezoekers uit Linschoten weer terug. Het bleef gelijk opgaan tot de 6 - 6 en 8 - 8, maar toen nam Atlantis het heft weer in handen, zodat er met een stand van 11 - 9 gerust kon worden.

De 2e heft begon wat stroever. Atlantis had wat meer moeite de opening van de korf te vinden, maar gelukkig werd er goed verdedigd, waardoor het bij LUNO nog moeilijker ging. De Mijdrechtenaren konden dan ook een mooi gaatje slaan naar 15 - 10. Hoewel Atlantis duidelijk beter was, naderde LUNO toch nog even tot op 2 doelpunten. Hierdoor bleef het toch een beetje billen knijpen, maar de thuisploeg bleef goed korfballen en liep gewoon opnieuw uit naar 20 - 15. Sharon Moen en Janneke van Ginkel, kwamen ook nog even in het veld om hun kunsten te vertonen en uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een score van 21-18.

Het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 1 voert nu de ranglijst aan als enige ploeg zonder verliespunten en er kan dan ook met vertrouwen worden toegewerkt naar de volgende tegenstander. Ze zullen dan toch echt de eerste uitwedstrijd moeten gaan spelen in Rijnsburg tegen oude bekende Madjoe.