Mijdrecht – Vinkeveen, altijd beladen13:11 20-11-2017
In Dokkum werden de Sint en zijn pieten dit jaar verwelkomd. In Leeuwarden werd het NK Dieren Prepareren gehouden. Maar in Mijdrecht werd een potje gespeeld waar het hele land op 18 november 2017 bij stil had moeten staan, namelijk de streekderby Atlantis tegen De Vinken. Na het nogal tumultueuze potje dat de vorige keer in een overwinning voor de Mijdrechtenaren eindigde was het deze keer de vraag; wie o wie mocht zijn schoentje met puntjes vullen.

Traditie getrouw werd er weer voor het eerst opgelopen door de Van Walraven B.V. gesponsorde formatie samen met de toppers van de C3. Na het verwelkomen van de spelers, coaches, scheidsrechter en onze nieuwe sponsor Fresh-Dev werd het tijd om het met bussen vol geladen publiek eens op een heerlijk korf knal wedstrijd te trakteren. Suzan Taal kreeg nog namens de C3 kans om gelijk De Vinken op een 1-0 achterstand te zetten, maar dat mislukte helaas.

Echter was het onze man met het neusje voor de goal die het wel voor elkaar kreeg om goed te beginnen. Maar al snel keerden de blauw-witten de voorsprong om naar een achterstand van 1-2. Atlantis voelde dat ze beter waren en er kwam een serie van 6 doelpunten achter elkaar van Jelmer (2x), Amy, Jeroen, Janneke en onze gemaskerde man.

De Vinken daarentegen vond dit maar niks en langzaamaan kregen ze wat meer grip op de wedstrijd. Atlantis had 10 minuten lang moeite met scoren waardoor de Vinken terug kon komen naar een 7-4 tussenstand. Dat er vervolgens ook nog laks werd uitgebracht waardoor er even een woede uitbarsting ontstond waarbij de paal het moest ontgelden werd de stand op 7-5 gezet en bleek alles weer open te liggen. Maar hoe beter kan je reageren als Atlantis zijnde door je eerste 2 ballen hierna er gelijk in te rammen. Jeroen en de man die liever zijn identiteit verborgen houd zorgden hiervoor waarna Jelmer ‘good old’ Steen het gat naar 5 tilde.

Na een doelpunt van de Vinken werd er nog geroepen bij de vakwissel dat er nu scherp verdedigd moest worden door de uitploeg, maar dan snap ik ook wel dat je onze lieve kleine Lynn over het hoofd zag. Na nog afstandsschot van Janneke en 2 goals van de Vinken werd er gerust met een 12-8 stand.

Coach Arjan Baerveldt was in de rust luid en duidelijk en daardoor wist de ploeg hoe zij ervoor moesten zorgen dat de voorsprong uiteindelijk niet meer in gevaar zou moeten komen. Het gat bleef in de 2e helft even schommelen rond de 4 doelpunten verschil. Jeroen en Jelmer maakte tussentijds de doelpunten en wanneer Jeroen ook nog de 15-11 maakte zag in ieder geval zijn directe tegenstander het al niet meer helemaal zitten. Maar de rest van de ploeg die zette nog wel even zijn schouders eronder en de voorsprong slonk naar een stand van 15-13. Zou het dan toch fout gaan?

Nee, nee! Met het publiek erbij en het Mijdrechts kwartiertje aan de gang werd het duidelijk waarom het 1ste en het 2de zich elke keer kapot trainen voor een goed resultaat op de zaterdag. Met een invalbeurt van Berry de Jong voor de zieke Maarten werd de voorsprong weer opgevoerd tot 19-13 en werd het in de verdediging compleet dicht gehouden. Doelpunten kwamen van Jeroen, Berry, Jelmer en Sa...., Oh zei ik het bijna, uuh de man die graag onherkenbaar wil blijven. De tegenstander mocht nog een stip nemen voor de moeite, maar met het laatste fluitsignaal werd onder luid gejuich de wedstrijd afgesloten met 19-14.

Waar er buiten uit de streekderby 3 punten werden gehaald voor 1 en 2, waren het er nu dus 4. Een top prestatie van de Mijdrechtse selectie die stappen blijft maken en het vizier de goede kant op houd. Volgende week gaan we naar de kust, de Noord-Hollandse kust. Helios is de tegenstander en het zou weer leuk zijn als er veel support mee komt! Het 2de vangt aan om 14:00 en als afsluiter komt het 1ste in actie om 15:15! Tot dan en nogmaals dank jullie wel voor jullie steun!