Atlantis verliest nipt na matige wedstrijd19:34 03-12-2017
Het eerste team van Atlantis, gesponsord door van Walraven, speelde op zaterdag 3 december in de eigen Phoenix tegen de nummer twee Badhoevedorp. De wedstrijd werd nipt verloren met 16-18.

Vandaag mocht Joyce Rodenburg in de basis beginnen. Dit ging ten koste van Natasja Korver. Verder stuurde Arjan Baerveldt de vertrouwde namen het veld in.

De wedstrijd begon matig met weinig doelpunten. De kansen werden niet afgemaakt. Nadat het 1-1 was werd er wel over en weer raak geschoten. Er werd gerust met een 10-9 voorsprong voor Atlantis.

De tweede helft was bijzonder matig, er werden veel kansen gemist en het verdedigende spel van Atlantis was niet goed. Atlantis liep een aantal keer weg bij Badhoevedorp, maar door een aantal beslissingen van de leidsman kon Badhoevedorp weer aanhaken.

Sharon Moen kwam het veld in om iets meer rust in de ploeg te brengen. Ze viel heel sterk in. De laatste vijf minuten gaf Atlantis 1 de voorsprong weg en werd er uiteindelijk verloren met 16-18. Vlak voor het einde van de wedstrijd, kon Maarten Helsloot zich niet inhouden. Hij kreeg een terechte gele kaart van de scheidsrechter.

Volgende week speelt Atlantis thuis tegen Oranje Nassau. De ploeg zal zich weer moeten herpakken en zal dit zeker gaan proberen. Wij zien jullie graag allemaal aan de Hoofdweg in Mijdrecht om 17:50