Geen winst voor Atlantis 2 15:58 11-12-2017
Het door Rabobank gesponsorde Atlantis 2 speelde op 9 december in thuishal de Phoenix te Mijdrecht een competitiewedstrijd tegen Oranje Nassau 2. Qua punten in de statistieken stonden de teams vrijwel gelijk aan elkaar.

Het begin van de wedstrijd liep erg gelijk op. Zowel scores aan de kant van Atlantis als dan weer gelijk een tegenantwoord van Oranje Nassau. Met name door doelpunten van de kant van Melissa, Robin en Joy kwam de stand tot een 8-8, wat lang zo bleef aanhouden.

Er waren erg veel schotkansen, maar al snel bleek dat deze niet zo makkelijk door de korf bleken te willen gaan op 9 december. Dit gebeurde wel aan de kant van Oranje Nassau en hierdoor werd het verschil al snel 5 punten in het nadeel van de club uit Mijdrecht.

Na een wissel over de kant van de heren leek het er even op dat Atlantis zich weer herpakte en het team kwam terug tot een 12-14 achterstand door doelpunten van Berry en Davey. Al snel had Oranje Nassau hier weer antwoord op en was het duidelijk dat ondanks de veel gecreëerde kansen dat het tweede van Atlantis het lastig had tegen de club uit Amsterdam.

Met doelpunten van Sharon en Robin en een aantal wissels over de kant van zowel de heren als de dames wist Atlantis 2 het gat niet kleiner te maken. Met een 14-19 stand op de klok en nog 5 minuten te spelen blijft het tweede doorzetten. Sander wordt nog in het veld gezet en creëert gelijk mooie kansen en een doelpunt. Met nog een eindspurt die net te laat komt weet Atlantis deze thuiswedstrijd met een 18-20 eindstand op het scorebord niet meer te winnen.

Volgende week speelt het door Rabobank gesponsorde Atlantis 2 een uitwedstrijd tegen SDO (Hillegom) om 19.05uur op de Vosselaan 152. Alle aanmoediging is welkom!