Atlantis 4 wint gemakkelijke derby van De Vinken 408:36 19-02-2018
Atlantis 4, gesponsord door Krijn & Verbruggen, staat inmiddels 2e in de competitie. 2 weken geleden werd er verloren van Fiducia na een sterke wedstrijd. Het is nu zaak op dit niveau te blijven en zo nog een kansje op het kampioenschap te houden. Dit heeft het team helaas niet meer in eigen hand. Op 18 februari speelde het team een derby tegen De Vinken 4

Trevor de Waal startte op de plek van de zieke Dave Both. Samen met Max Rusman, Nancy Kroese en Anouk Röling begon hij in de aanval. In de verdediging werd er gestart met Jeroen Brokx, Gerben Veenhof, Milou Schouten en Jennifer Haveman.

Atlantis 4 ging goed van start en maakte snel het eerste doelpunt. Een korte kans van Nancy. Vervolgens wist De Vinken de 1-1 te scoren. Hierna volgde een schot van Gerben en De Vinken maakte weer gelijk: 2-2. Dit waren alweer de laatste doelpunten van De Vinken in de 1e helft. Atlantis wist voor rust uit te lopen naar een 2-8 ruststand door een strafworp van Nancy, een korte kans van Anouk en schoten van Max (2x) en Jeroen (2x).

In de rust besproken dat we eigenlijk wel 2-18 voor hadden kunnen staan maar dat we ons veel te veel mee lieten slepen door het tempo van de tegenstander en dat het team niet hun eigen spelletje speelde. Met 3 verse krachten in het veld begon Atlantis aan de 2e helft. René Houkes kwam het veld in voor Trevor, Saskia Kraan voor Jennifer en Nicole Both voor Anouk.

Na rust ging Atlantis fel van start en Gerben scoorde een schot van afstand, maar nu liet ook de Vinken zien dat zij best wel wat puntjes konden maken. Alleen voor elk doelpunt dat De Vinken maakte scoorde Atlantis ook meteen weer. Dit bracht de uiteindelijke stand op 7-15 in het voordeel van de Mijdrechtenaren. De andere doelpunten in de 2e helft werden gemaakt door: René (2), Jeroen (2), Max (1) en Saskia (1).

Al met al geen sterke wedstrijd voor Atlantis 4, maar het was genoeg om deze wedstrijd met ruime cijfers te winnen. René en Trevor bedankt voor het meespelen! Over 3 weken, op zaterdag 10 maart, speelt Atlantis 4 de laatste wedstrijd van het binnenseizoen. Deze wedstrijd, tegen Thor 4, wordt gespeeld in de Phoenix in Mijdrecht om 14.15.