Atlantis 2 wint na sterke 2de helft08:36 19-02-2018
Het door Rabobank gesponsorde Atlantis 2 moest deze week thuis aantreden tegen SDO 2. De eindstand werd 16-9 in het voordeel van Atlantis. Vandaag mochten Davey van Putten, Timo Jongerling, Chantal Poolman en Melissa van der Stap de wedstrijd beginnen in de aanval en bestond de verdediging uit Robin van ‘t Schip, Koen van Wermeskerken, Joy Trompert en Aisha Keijman.
De wedstrijd had vrij gemakkelijk moeten verlopen voor Atlantis 2. SDO staat onderaan met maar 1 punt uit alle gespeelde binnen wedstrijden en Atlantis staat zelf 2de en vecht voor een promotie. Echter was de werkelijkheid anders. Atlantis kon maar niet op gang komen steeds ging er iets fout. De ene keer een balverplaatsing de andere keer was het schot niet goed maar iedere keer wilden het maar niet lukken om een mooi gat te slaan tegen SDO. In de rust moest coach Mark Goverse flink boos worden om iedereen weer bij de les te krijgen. Gelukkig werkte dit voor de meeste want in de 2de helft stond er een heel ander team. Een team dat wilden vechten voor elkaar en dat met elkaar doelpunten ging maken. De diesel die Atlantis 2 heet was gelukkig toch nog op gang gekomen. En zo verliep de 2de helft zoals van te voren verwacht werd. SDO kreeg veel minder kansen en kon verdedigend niks meer in brengen. Steeds beter werd er gespeeld en waar de rust stand nog maar een 7 – 5 voorsprong was werd er in de 2de helft direct een gat geslagen en is de wedstrijd daarna eigenlijk niet meer spannend geworden. Er werd uiteindelijk gewonnen met 16 – 9. Hierdoor kan Atlantis 2 bij winst op 10 maart tegen EKVA promoveren naar de reserve 3de klasse.