Atlantis is kampioen!08:37 19-02-2018
Hallo allemaal, wat fijn dat u er bent. Bent u voor het eerst hier of ben je al bekend! De sporthal de Phoenix was afgeladen vol met mensen die de vereniging Atlantis een warm hart toe dragen en ook graag een aandeel wilde hebben in het kampioenschap van Atlantis 1 door middel van support te geven aan de spelers in het veld. Het klusje moest geklaard gaan worden tegen SDO uit Hillegom. Deze ploeg staat in de onderste regionen maar speelt nog steeds voor behoud in de 3e klasse waar Atlantis juist hoopte dat voor het eerst in 17 jaar tijd er in de zaal een promotie naar de 2e klasse afgedwongen kon worden.

Na het voorstellen van de tegenstander, de scheidsrechter, het team van de week de, D1, de balsponsor Gerbera kwekerij Fa. S.C. Swarts en natuurlijk de door Van Walraven B.V. gesponsorde formatie kon de wedstrijd beginnen. Ondanks dat de vorige keer een ruime uitslag werd behaald tegen dezelfde tegenstander was toch aan alles te merken dat er spanning stond op dit potje. De afgelopen week zijn meerdere keren filmpjes van Excelsior – Feyenoord langs gekomen om er voor te zorgen dat een debacle thuis niet mocht gaan gebeuren. En de vraag was dan toch ook bij iedereen in de sporthal aanwezig; Hoe verlopen die eerste minuten? Neemt Atlantis het initiatief? Kan SDO blijven aanhaken? Nemen zij misschien wel de voorsprong zoals wel meerdere ploegen dat op Mijdrechts grondgebied eerst gedaan hebben. Maar er kwam maar één scenario hiervan uit en dat was de volgende.

Het vlaggenschip begon zonder al teveel overtuiging toch scherp aan de wedstrijd en nadat Jeroen omver werd gelopen mocht hij zelf de stip door het mandje gooien om in ieder geval de hatelijke nul weg te werken. Daar achteraan kwam een doorloopbal zoals alleen onze Speedy Gonzalez Lynn hem kan nemen en afwerken. In het andere vak was er ook gelijk een strafworp die Sander beheerst afrondde met niet veel later een korte kans door dezelfde talentvolle speler teruggekeerd van AW-DTV. 4-0 dus na 7 minuten betekende toch een beetje ontspanning bij het publiek en de spelers maar niks was minder waar. SDO kwam naar 4-2 en dan begint het toch een beetje te kriebelen. Maar wat ik al eerder zei: Atlantis was scherp en het wel befaamde gas geven momentje maakte dat de voorsprong ineens 9-2 werd. Amy van ver, Lars van dichtbij, Lynn van ver, Jeroen van dichtbij en Sander met een mooie omdraaibal. Het liet maar weer is zien hoe veelzijdig deze ploeg is en dat iedereen kan scoren op welke plek diegene ook maar staat.

Na het gas geven moet je toch ook altijd weer even de teugels laten vieren helaas en daar maakte SDO dan weer dankbaar gebruik van. Ondanks goals van de Lomannetjes en de door Natasja aangegeven bal op Jeroen de tandem familie Korver in werking kwam, was het toch weer 12-7 en dan kan er toch nog alles gebeuren. Maar dan hebben hebben we toch nog de dame die ondanks de buikloop van afgelopen week het voor elkaar krijgt om weer een bal erin te schieten die zo vlak is dat je bij jezelf te raden gaat hoe je dat telkens weer voor elkaar krijgt, maar Joyce Rodenburg kan dat als de beste.

Het werkte bevrijdend want er kon wat meer geprobeerd worden in de passing wat tot leuke ballen leiden en ook met doelpunten verzilverd werden. Een kort een-tweetje tussen Lynn en Jeroen zorgde voor het 14de doelpunt waarna Berry de Jong ook zijn eerste van vandaag liet aantekenen met een kort wegtrekkertje en ook Sander scoorde nog mee waardoor er gerust ging worden met een 16-7 voorsprong.

Coach Arjan Baerveldt die dit jaar voor het eerst aan de slag is gegaan met de selectie samen met Mark Goverse was scherp en direct in zijn aanwijzingen dat er toch dingen nog niet helemaal gingen zoals ze moesten en dat wij ons zelf getriggerd moesten blijven houden om fysiek beter te zijn dan de tegenstander.

De tweede helft begon dan ook aardig met gelijk een doelpunt van Lars. Vervolgens waren het met name de mannen, die goed gesteund werden door de dames, die de productie verder op tilden. 2x Berry, 2x Jeroen en nog 3x Lars brachten de score al naar 24 doelpunten toe tegen 13 van SDO. Toen kon het wisselen eigenlijk wel beginnen. Janneke die normaliter in het eerste speelt maar ongelukkig deze week geveld was door de griep kon toch al hoestend en proestend de laatste 10 minuten afmaken. Amy doorbrak eindelijk de mannen hegemonie en scoorde uit een goed verzorgde aanval een lekker schotje. Toen was het de beurt voor de volgende wissel, want onze aanvoerder Maarten die helaas met een vervelende blessure de komende maanden zal moeten herstellen om volgend jaar te kunnen shinen in de 2e klasse  kwam in het veld en ook Jelmer die niet fit was mocht toch nog even aantreden in een wedstrijd die gewoon lekker uitgespeeld kon worden.

Natuurlijk was dan toch de vraag: kunnen 2 geblesseerde heren een doelpunt maken tegenover 2 fitte tegenstanders. Jelmer komt vrij, schiet! En helaas gaat die bal er net niet in. Volgende aanval Maarten komt vrij, schiet! En ja hoor hij maakte het slotdoelpunt van de wedstrijd, de 27ste. Het publiek ging op de banken staan want het was binnen! Korfbalvereniging Atlantis mag na 17 lange jaren eindelijk weer eens in de zaal aantreden in de 2de klasse volgend seizoen na de winst op SDO met 27-15.

De club zit in de lift met niet alleen het eerste die nu een stap omhoog gaat, maar ook het tweede kan nog steeds promotie gaan afdwingen om volgend jaar uit te komen in de reserve 3e klasse. De selectie staat als een huis aangevoerd door de coaches Arjan en Mark en het is te hopen dat dat ook zo blijft.

Na vele festiviteiten, gejuich en gelach waren er nog mooie woorden van onze voorzitster Petra Taal en de hoofdsponsor Henk van Walraven. Hierna konden de nodige biertjes genuttigd gaan worden en vele spelers zullen niet blij geweest zijn met de volgende zondagochtend. Maar gelukkig maakt dat allemaal niet uit, want er is maar één feit: WIJ ZIJN KAMPIOEN!