ATLANTIS C1 ONGESLAGEN KAMPIOEN20:24 25-02-2018
Mijdrecht – zaterdag 24 februari  speelde de C1 van Atlantis de laatste wedstrijd van de zaalcompetitie tegen Fiducia C2 in Vleuten
Afgelopen zaterdag 24 februari speelde de C1 van Atlantis tegen Fiducia C2 in de Europahal in Vleuten. Het ging om de eer, want tot nu toe werden de voorgaande 11 wedstrijden al gewonnen en was de C1 al ruimschoots kampioen van de C-Aspiranten Noordwest in deze zaalcompetitie.
Het door TTC PROJECTEN B.V. gesponsorde C1 team is de terechte kampioen in deze competitie met slechts 55 punten tegen en 139 punten voor.  Vooraf hoopten de meiden van de C1 deze zaterdag het 150e doelpunt op de teller te kunnen zetten. Dan moesten er in elk geval 11 doelpunten gemaakt worden.
De wedstrijd begon met in de aanval: Maud de Jong, Rony Gerkes, Eva van Rossum en Lisanne Troost.
In de verdediging begonnen: Sanne Verwer, Lotte Gortenmulder, Cailin Kok en invalster Emma Brokx (die inviel voor Silke van Scheppingen).
De wedstrijd kwam wat traag op gang. Wellicht doordat de wedstrijd vroeg plaatsvond. Het bleef lange tijd 0-0, maar gelukkig bracht Rony daar verandering in door van afstand de bal door de mand te krijgen: 0-1. Lisanne zorgde voor de 0-2, via een mooie actie onder de korf.
Maar Fiducia gaf zich niet zomaar gewonnen. Ze brachten de stand op 2-2 en Atlantis moest een tandje harder lopen.
Maud kreeg een strafworp mee, die ze mooi verzilverde en Rony legde er een  doorloopbal in, zodat de stand 2-4 werd. Fiducia scoorde nog één keer voor de rust, maar Atlantis wist er nog twee te scoren door een afstandschot van Emma en een doorloopbal van Eva, die vanuit de ruimte was aangegeven door Lisanne. Hiermee stond de ruststand op 3-6

Na de rust pakte Atlantis de draad goed op. Door een flitsende doorloopbal van Rony, een korte kans onder de korf van Emma, een mooi zuiver afstandsschot van Lotte en een goed beheerst genomen strafworp van Maud, liep de C1 uit naar 3-10. Het 150e doelpunt kwam in zicht..
Emma werd gewisseld voor Merel Koek.

Fiducia kreeg opeens vleugels, want ook zij wisten achter elkaar 3x de korf te raken. De stand kwam daarmee op 6-10 en de meiden van de C1 wisten dat de strijd nog niet gestreden was.
Gelukkig wist Lisanne via een afstandsschot de stand op 6-11 te brengen en zij maakte hiermee het 150e doelpunt van de C1 in deze zaalcompetitie. Een knappe prestatie van dit team.

Fiducia wist nog één keer te scoren, maar Sanne zorgde ervoor dat Atlantis ook deze wedstrijd zonder enige twijfel zou winnen. Zij scoorde twee keer achter elkaar van afstand. En daarna klonk het eindsignaal. De eindstand van deze wedstrijd: 7-13.
 De C1 van Atlantis heeft ook in deze wedstrijd duidelijk laten merken dat ze de terechte kampioen zijn in deze competitie. De nummer twee uit deze poule, HKC C2 uit Utrecht, staat nu met 15 punten onder Atlantis, maar moet nog een wedstrijd spelen. Mochten ze die wedstrijd winnen, dan hebben ze 17 punten, terwijl de C1 van Atlantis 24 punten wist te behalen uit 12 wedstrijden, met uiteindelijk 62 punten tegen en 152 punten voor! De medaille is dus dik verdiend.
De coaches van de C1, Iris Facee Schaeffer en Koen van Wermeskerken, mogen trots zijn op ‘hun’ meiden. Zij wisten de C1 op een hoger level te krijgen, waardoor ze konden floreren in deze zaalcompetitie. Daarvoor dank namens de C1.
Na dit zaalseizoen maakt de C1 zich op voor het komende veldseizoen. Maar eerst genieten van het behaalde kampioenschap.