Atlantis A1 eindigt derde in het zaalseizoen07:13 12-03-2018
Afgelopen zaterdag moest de door Van Walraven gesponsorde Atlantis A1 afreizen naar Krommenie om het op te nemen tegen Furore A1. Atlantis was bezig met een goede reeks en wilde het zaalseizoen afsluiten met het hoogst haalbare resultaat, namelijk: de tweede plaats. Alleen winst kon de tweede plek opleveren. Dat was de doelstelling van de ploeg uit Mijdrecht.

Atlantis begon gematigd aan de wedstrijd. Het spel zag er onrustig uit en er werden onvoldoende kansen gecreëerd. De tegenpartij wist echter ook niet weg te komen van Atlantis. Het scoreverloop ging gelijk op. Aan het einde van de eerste helft trok Furore toch aan het langste eind, 7-5.

Het roer moest om. Atlantis moest de aanvallen beter gaan organiseren en ze moesten nog harder gaan werken. Ze moesten gaan afdwingen dat Atlantis de betere partij is.

In de tweede helft ging het beter. Verdedigend stond het als een huis. In de tweede helft is er namelijk maar een doelpunt doorgelaten. Hoewel de aanvallen beter verliepen in de tweede dan in de eerste helft, was het nog steeds niet zoals het zou moeten zijn. Er werden meer kansen gecreëerd in vergelijking met de eerste helft, maar ze werden niet afgerond. Deels had dit te maken met pech. Doordat de kansen niet werden afgerond, ging het zelfvertrouwen ook naar beneden. Het zat er helaas niet in voor de ploeg uit Mijdrecht.

Uiteindelijk werd het 8-8. Een grote teleurstelling voor Atlantis. Ze hadden toegewerkt naar de tweede plek, maar konden het helaas niet waarmaken in de laatste wedstrijd. Gezien het spel wat ze de laatste wedstrijden hebben vertoond, weet de ploeg uit Mijdrecht dat er meer in had gezeten. Toch zijn de coaches van Atlantis erg trots op de ploeg. Collectief en individueel zijn er grote stappen gemaakt. Vorig jaar speelde de A1 nog in de derde klasse en nu eindigen ze in de top 3 in de tweede klasse. Een prestatie waar ze trots op mogen zijn.