Atlantis 4 eindigt 2e in prachtig zaalseizoen07:14 12-03-2018
Zaterdag 10 maart speelde Atlantis 4, gesponsord door Krijn & Verbruggen, de laatste wedstrijd van het zaalseizoen. Voor de start van de wedstrijd stond Atlantis 2e in de poule en als het team hier de punten zou pakken, zou er nog een heel klein kansje zijn op het kampioenschap. De vorige wedstrijd tegen Thor 4 heeft het team verloren. Het beloofde dus een zware wedstrijd te worden voor Atlantis 4.

In de aanval werd gestart met Max Rusman, Harold Taal, Nancy Kroese en Anouk Röling. In de verdediging begonnen Jeroen Brokx, Gerben Veenhof, Milou Schouten en Jennifer Haveman. De bank was vandaag sterk bezet met: Coach Frank van der Meer, de zieke Dave Both, Saskia Kraan, Nicole Both en de invallers Mark Kruiswijk en Arjen Markus.

Het team liet zich in de eerste minuten overrompelen door de tegenstander en Thor wist al snel op 0-1 te komen door een strafworp. Gelukkig was het voor Thor toen even klaar. Atlantis maakte gelijk en wist vrij snel uit te lopen naar een 6-1 voorsprong door schoten van Harold (2x), Gerben, en Jeroen, een doorloopbal van Anouk en een korte kans van Milou. Het eerste gaatje was geslagen. Ondertussen was Mark het veld in gekomen voor Harold. Het team probeerde het vast te houden, maar kon niet voorkomen dat Thor voor rust terug wist te komen tot 8-4, Jeroen wist nog een schot te scoren en Nancy een doorloopbal.

Na rust werd er gewisseld: Saskia voor Milou en Nicole voor Nancy. Thor wam goed uit de kleedkamer en wist meteen te scoren, maar ook Nicole, vers in het veld, schoot een bal in de korf. Vervolgens verslapte de aandacht van Atlantis een beetje en Thor wist terug te komen tot 9-8. Atlantis moest even een tandje bijzetten en dat lukte door schoten van Jennifer (2x) en Mark. Het team liep weer een klein stukje uit naar 12-8. Daarna weer precies hetzelfde: Thor kwam iets terug en maakte 2 doelpuntjes, maar gelukkig bleef Atlantis mee scoren. Door een korte kans van Jeroen en een schot van Jennifer was de marge weer 4. Arjen kwam het veld nog in voor Mark en wist in de slotfase 2 doelpunten te maken, ook Jennifer scoorde nog een schot en dit bracht de eindstand op 17-12 in het voordeel van de Mijdrechtenaren.

Helaas heeft onze concurrent Fiducia hun wedstrijd net aan gewonnen! Dit betekent dat zij kampioen zijn en wij helaas niet. Ondanks dat kan het team terugkijken op een geslaagd zaalseizoen, waarin Atlantis 4 een mooie 2e plek behaald heeft. Dit alles was niet mogelijk zonder onze trainer Frank, maar ook hadden we dit niet kunnen doen zonder alle invallers: Amber, Arjen, Barry, Carel, Danique, Harold, Leonie, Lisanne, Mark, Martijn, Nina, René, Sam, Sven, Thimo en Trevor.  Ook willen wij natuurlijk Evelien van Senten bedanken die er elke week weer voor zorgt dat we genoeg spelers hebben. Nu volgt er een weekje rust en daarna wordt er weer buiten op het veld gestart met op 24 Maart een oefenwedstrijd tegen Excelsior 8 om 15:00 in Mijdrecht.