Atlantis 1 laat zich niet gek maken14:34 02-04-2018
Op 31 maart mocht het door van Walraven gesponsorde Atlantis 1 in Amsterdam aantreden tegen de hekkensluiter van de competitie, Triaz. Zelfs tegen de onderste in de competitie was het zaak dat er scherp gestart werd om direct te laten zien wie de betere ploeg is. Uit eindelijk is dit gelukt, wat resulteerde in een uitslag van 10-22 in het voordeel van Atlantis.
De wedstrijd ging goed van start, met doelpunten van Jeroen en Berry. Het andere vak had in deze fase van de wedstrijd meer moeite met het vinden van de korf, ondanks de vele kansen die gecreëerd werden. Door goed verdedigend werk van Atlantis werd ervoor gezorgd dat dit bij Triaz ook erg moeizaam ging, waardoor de stand pas gelijkgetrokken werd tot 2-2 na 17 minuten spelen.
Nu had Atlantis het tempo goed te pakken, Triaz werd direct overdonderd door goed uitgespeelde aanvallen, die direct beloond werden met 4 doelpunten. Tot aan de rust werden daarna de doelpunten uitgewisseld door beide ploegen. De ruststand was 5-10 in het voordeel van Atlantis.
Na in de rust de verbeterpunten besproken te hebben, werd direct goed gestart. Triaz kreeg het moeilijk en begon zich te irriteren, waardoor ze commentaar op hun teamgenoten en de scheidsrechter begonnen te leveren. Atlantis bleef lekker door korfballen en na een kwartier spelen in de 2e helft ging het gas erop, bij een stand van 10-15.
Sander van Diemen werd gewisseld voor Sander van der Sluijs, die binnen een minuut direct een doelpunt wist te maken door zijn tegenstander het bos in te sturen. Dit was het begin van het einde voor Triaz. De verdediging van Triaz werd in 2 vakken gebroken door goede combinaties, gevaar over 4 schijven en kwalitatief beter korfbal dan waar ze zelf toe in staat waren. De doelpunten vielen in deze fase van de wedstrijd met bosjes, allemaal aan de kant van Atlantis. Na doelpunten van Berry, Amy, Lynn, Janneke en Sander nog 2 keer, werd er afgefloten bij een stand van 10-22.
De volgende wedstrijd van Atlantis 1 is op 14 april in Linschoten, tegen Luno.