Atlantis pakt 1 zwaar bevochten punt tegen Victum07:55 30-04-2018
Op 28 april speelde Atlantis 4 de 3e wedstrijd van de competitie thuis tegen Victum 5. Zonder de geblesseerde Saskia Kraan werd er gestart met in de aanval: Dave Both, Jeroen Brokx, Jennifer Haveman en Milou Schouten. In de verdediging startten: Gerben Veenhof, Max Rusman, Nancy Kroese en Nicole Both. Op de bank zaten vandaag Anouk Roling en Thimo Burggraaf.

Jeroen wist de score goed te openen en knalde meteen het 1e doelpunt door de korf. Hierna kreeg Victu een vrije bal maar er werd goed verdedigd en deze werd gemist. Vla hierna weet Victum helaas wel de gelijkmaker te scoren. Hierna is het even rustig en wordt er weinig gescoord, het spel gaat beide kanten op. Gelukkig weet Nicole daarna 2 schoten te scoren waardoor Atlantis op een 3-1 voorsprong komt. Jeroen en Victum weten beide een doelpunt te maken en Nicole weet de voorsprong nog uit te breiden naar 5-2 met een doorloopbal voordat Victum aan de inhaalrace begint, terugkomt tot 5-5 en zelfs uitloopt tot 5-6. Gelukkig weet Gerben voor de rust nog een strafworp te scoren wat de ruststand op 6-6 brengt.

In de rust besproken dat het team goed gestart is, maar dat de 2e fase van de 1e helft niet best was. Winst is zeker mogelijk en daar gaan we voor. We starten met 2 wijzigingen aan de 2e helft: Anouk Roling voor Milou Schouten en Thimo Burggraaf voor Dave Both.

Er wordt weinig gescoord aan het begin van de 2e helft en het gaat gelijk op. Victum weet het eerste doelpunt na de rust te maken, maar daarna scoort Jennifer een schot. Hierna pat Atlantis weer een keer de voorsprong. Via 8-7 door Max wordt het weer 8-8 door Victum en ze scoren meteen de 8-9. Gelukkig weet Thimo de 9-9 te maken. Hierna weet Atlantis eindelijk weer 2 puntjes los te komen, door doelpunten van Nicole en Gerben wordt het 11-9. et nog een paar minuten te spelen weet Victum weer terug en voor te komen. Ze maken 3 doelpunten op rij in de laatste minuut krijgt Atlantis nog een strafworp mee en deze weet Gerben te scoren 12-12.

Het team wil Thimo Burggraaf bedanken voor het invallen en ook Iris Brox voor het langs de kant alvast schrijven van dit verslag! Daarnaast natuurlijk Evelien van Senten die er nog steeds elke week voor zorgt dat we genoeg spelers hebben om een wedstrijd te kunnen spelen. Volgende week heeft Atlantis 4 geen wedstrijd, maar op zaterdag 12 mei speelt Atlantis om 12.30 in Utrecht tegen Hebbes.