Atlantis 2 stelt belangrijke punten helaas uit10:47 14-05-2018
Het door Rabobank gesponsorde Atlantis 2 moest zaterdag 12 mei jl. om 14.00 uitkomen in de streekderby tegen De Vinken 2. Een wedstrijd die de afgelopen seizoenen altijd spannend is geweest. In het najaar in Mijdrecht werd het 11-11, in de zaal bleef de stand thuis steken op een 13-12 voor de Mijdrechtenaren, waar het uit 17-16 in voordeel van de Vinkeveners werd. Je kan wel spreken van een gegarandeerd potje spektakel. Zeker vandaag, gezien het feit dat er voor Alantis 2 nog promotie naar 2e klasse in het vizier ligt en De Vinken 2 nog strijd voor behoudt in de 3e klasse.
Om 14.00 mocht scheidsrechter Bloos het spel influiten en begon de strijd. Het eerste doelpunt werd al vlug door Koen gescoord, door middel van een fraaie doorloopbal. Niet heel lang daarna kwam het antwoord van de Vinken, waardoor beide partijen de nul voorbij waren. Na een mooi balletje van Niels en helaas een stip tegen kon de Mijdrechtse ploeg gaan uitbreiden door twee mooie goals van Robin. 2-4 stond op het bord. Helaas had De Vinken daar een passend antwoord op met ook twee doelpunten. Zo ging de eerste helft een beetje over en weer, tot het moment dat De Vinken een score van 8-5 op het bord had getoverd. Vlak voor rust kon Robin het gat nog iets meer dichten en werd er met een 8-6 tussenstand naar coach Mark Goverse geluisterd.
Na rusten mochten Sharon & Timo het veld betreden en zorgen voor extra scorend vermogen. Dit liet mevrouw Moen zich geen twee keer zeggen. Na een mooie afgemaakte doorloopbal werd er van vak gewisseld en was het de beurt aan Natasja & Koen om twee mooie puntjes erin te gooien. Helaas had Vinken dame op schot, Emese, daar een passend antwoord op, twee maal maar liefst. Tussenstand: 11-9. Vandaag horen we minder over 'ouwe rot in het vak' Chantal, die een dijk van een pot in de paalzone speelt. Ook mensen waar je minder van hoort moet je soms extra even in het zonnetje zetten.
Ondertussen heeft De Vinken de korf meerdere malen kunnen raken en staat het 13-9. Er moet nu iets gaan gebeuren, anders gaan ze de wedstrijd weggeven. Gelukkig geeft Sharon nog een beetje hoop. Helaas ook twee antwoorden van Vinkeveense kant. 15-10, is de wedstrijd nu dan gespeeld? Wordt dit de eerste wedstrijd met meer dan 1 punt verschil? Dan kent u Atlantis nog niet. Junioren Rick & Sander mochten hierin een belangrijke positie nemen. Beide wisten fraai te scoren. Ook Sharon en Jelle wilden nog in het voordeel helpen. 15-14 met nog een paar minuten te spelen. De bal gaat over en weer, de verdediging verdedigt als een dijk en Atlantis neemt hun kansen...  Helaas mocht het niet meer baten en fluit scheidsrechter Bloos de wedstrijd af met een 15-14 winst voor de Vinken. Het blijft een leuk potje die streekderby, helaas blijven de punten in Vinkeveen, voor deze keer dan. Met opgeheven hoofd vertrekken de Mijdrechtse toppers weer huiswaarts.
De selectie wilt graag iedereen bedanken die in grote getale gisteren aanwezig waren in Vinkeveen. Jullie steun is ook onze kracht. De volgende en tevens laatste thuiswedstrijd van Atlantis 2 in seizoen 2017/2018 vindt plaats op zaterdag 26 mei, 14:00 op het sportpark in Mijdrecht. De selectie zal aantreden tegen Dubbel Zes uit Den Haag. Wij nodigen u allen uit om deze wedstrijd met ons bij te wonen. Tevens ook de laatste thuiswedstrijd van onze topper Robin, die na dit seizoen zal gaan afzwaaien. Kom hem en het team aanmoedigen naar de overwinning.