Atlantis 4 kampioen!!20:09 04-06-2018
Op 2 juni speelde Atlantis 4, gesponsord door Krijn & Verbruggen, in Mijdrecht tegen Synergo 10 uit Utrecht. Een heuse kampioenswedstrijd, want tot deze zaterdag stonden de ploegen beide op hetzelfde aantal punten! Het team was erop gebrand om deze keer wel het kampioenschap in de wacht te slepen, wat in de zaal helaas net niet gelukt was. Na een spannende thriller wist het 4e uiteindelijk met 17-15 aan het langste eind te trekken.

Atlantis moest het vandaag zonder de afwezige Gerben Veenhoef doen. Invaller Arjen Markus mocht op zijn plek in de aanval starten, samen met Max Rusman, Nancy Kroese en Anouk Ršling. De verdediging bestond deze wedstrijd uit Jeroen Brokx, Dave Both, Milou Schouten en Saskia Kraan.

Na de trage start van vorige week besloot het team dat het vandaag helemaal anders moest, Arjen had dit goed begrepen en maakte er al snel 1-0 van. Helaas wist ook Synergo sterk uit de startblokken te komen en de 1-1 zat erin. Tot de 3-3 wist Synergo bij te blijven. Daarna sloeg de ploeg uit Mijdrecht een klein gaatje. Het werd 5-3 door doelpunten van Jeroen (2x), Max en Dave. Het ging tot vlak voor rust gelijk op via 7-5. Daarna wist Synergo terug te komen tot 7-7 en uit te lopen tot 9-11. Aan Atlantis zijde werden de doelpunten gemaakt door Saskia (2x), Max en Dave.

Helaas was coach Frank van der Meer niet aanwezig vandaag, maar er zaten genoeg mensen op de bank om aanwijzingen te geven. Er werd benadrukt dat het geen probleem was dat we 2 punten achter stonden, maar dat we dit snel moesten ombuigen naar een voorsprong. Met 2 nieuwe dames in het veld, Nicole Both voor Anouk en Jennifer Haveman voor Milou, begon de 2e helft.

Waar de wedstrijd in de eerste helft doelpuntrijk begon, werd er in het eerste gedeelte van de 2e helft maar weinig gescoord. Max wist de 10-11 te maken. Ondertussen vonden bij Atlantis nog 2 wissels plaats, Martijn de Horde voor Arjen en Barry van der Waa voor Dave. Synergo wist een doelpuntje te scoren, maar daarna wist Atlantis via 2 doelpunten van Jeroen op een gelijke stand te komen. Nu ging het erom spannen. Martijn wist via een strafworp de eerste voorsprong voor Atlantis in de 2e helft te pakken. Synergo sputterde nog eenmaal tegen door via 2 doelpunten nog op een 13-14 voorsprong te komen, maar daarna was het klaar. In de spannende slotfase wist Saskia gelijk te maken en uiteindelijk via 2 doelpunten van Martijn werd het gaatje weer 2. Synergo scoorde nog eenmaal en het slotstuk was voor Saskia: 17-15!

Atlantis 4 wil graag het publiek bedanken dat ons deze en andere wedstrijden gesteund en aangemoedigd heeft! Daarnaast Frank, bedankt voor alle trainingen en de coaching. Evelien, voor het elke wedstrijd regelen van invallers en reserves zodat wij de wedstrijden hebben kunnen spelen. Iris, bedankt voor het schrijven van de verslagen langs de kant. En laten wij vooral de invallers van het afgelopen veldseizoen niet vergeten: Arjen, Barry, Lisanne, Martijn, RenŽ, Sven en Thimo. Bedankt!