Atlantis wint streekderby08:24 17-09-2018
Afgelopen zaterdag speelde het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 1 de eerste thuiswedstrijd van de competitie tegen buurvereniging de Vinken. Beide ploegen zijn dit seizoen verhuisd van de 3e naar de 2e klasse. Hoewel Atlantis in de laatste ontmoeting steeds liet zien de betere ploeg te zijn, draagt de streekderby toch altijd wat extra spanning met zich mee. Na een wedstrijd die opnieuw spannender werd dan nodig, wist Atlantis toch met 15-13 de punten in Mijdrecht te houden. Met een enigszins gewijzigde opstelling moest het vlaggenschip van Atlantis aan het begin van de wedstrijd even zoeken, waardoor de Vinken de eerste score mocht noteren. Het antwoord liet niet lang op zich wachten en al gauw werd duidelijk dat Atlantis ook dit seizoen gewoon weer de betere ploeg is. Langzaam maar zeker liep de Mijdrechtse ploeg weg van haar Vinkeveense tegenstander. In de rust toonde het scorebord dan ook een stand die de krachtsverhoudingen goed weergaf, 10-6. Net als vorige week kwam Atlantis minder scherp uit de kleedkamers dan haar tegenstander. De scores kwamen moeizaam en er werden wat meer foutjes gemaakt, waardoor Atlantis de Vinken toch weer steeds dichter bij liet komen. Toen in de laatste minuut het gaatje door de ploeg uit Vinkeveen weer terug werd gebracht naar slechts 1 punt door het verzilveren van een strafworp, was het toch nog even billen knijpen voor het in grote getale aanwezige publiek. Maar enige illusies die bij de Vinken begonnen te leven, werden snel de kop ingedrukt toen ook Atlantis een strafworp mee kreeg en deze omzette in een score. Hierna klonk ook gelijk het laatste fluitsignaal en eindigde de wedstrijd in 15-13. Na 2 wedstrijden gespeeld te hebben staat Atlantis er goed voor. Alleen Ados heeft net als Atlantis beide wedstrijden gewonnen, waardoor zij samen de eerste plaats delen. Aanstaande zaterdag zal het door Van Walraven gesponsorde team op bezoek gaan bij rode lantaarn drager Viking in Wijk bij Duurstede.