Atlantis 3 houdt nipt punten in eigen huis09:38 15-10-2018
Voor het door Rabobank gesponsorde Atlantis 3 stond afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen KVS 6 op het programma. Op papier zou dit een redelijk gemakkelijke overwinning moeten kunnen betekenen, KVS wist immers nog geen winstpunt te behalen. Atlantis 3 maakte zichzelf het echter behoorlijk lastig en kon op het nippertje de punten in eigen huis houden. In de stralende herfstzon werd begonnen aan de Mijdrecht-Scheveningse confrontatie. Met enige aanpassingen in de opstelling, want Kevin mocht zijn opwachting in het tweede team van Atlantis maken. Ervaren midweker Jacco van Koeverden Brouwer vulde zijn plek in. Het eerste aanvalsvak had moeite met het opzetten van efficiënte aanvallen waardoor KVS de score kon openen. Door goed verdedigend werk van het andere vak kregen Aïsha Keijman Davey van Putten, Jacco van Koeverden Brouwer en Kim Stolk de tijd om de 1-1 aan te tekenen door een schot van Jacco. Tot de rust ging de score gelijk op en wist Atlantis geen afstand te nemen. Aanvallen aan van de Mijdrechtse ploeg waren te kort en er werden niet de juiste kansen gekozen. Coach Arjan Baerveldt benadrukte in de rust dat de ploeg hun aanval georganiseerder diende neer te zetten en geduld te bewaren. Verdedigend moest meer risico worden genomen, zodat de bal eerder terug in de ploeg kon komen. De tweede helft wist Atlantis dreigender te spelen, waardoor het team een kleine voorsprong kon nemen. KVS gaf zich echter niet gewonnen en haakte toch weer aan. Joyce Gortenmulder werd in de ploeg gebracht en ook Melissa van der Stap en Kevin Keijman kwamen in het veld voor frisse energie. Uiteindelijk weet het door Rabobank gesponsorde team door vechtlust en doorzettingsvermogen de overwinning veilig te stellen. De doelpunten van invallers Joyce en Jacco zorgen voor een voorsprong van 8-6. KVS deed nog iets terug, maar het eindsignaal kwam net op tijd voor de Mijdrechtse ploeg. Deze overwinning is een belangrijke stap voor het derde team van Atlantis om zicht te houden op de koppositie in de poule. Zaterdag 27 oktober speelt Atlantis 3 tegen de leider in de poule; Achilles. Een belangrijke wedstrijd, waar het team de komende weken hard voor gaat trainen om optimaal aan de start te kunnen verschijnen.