Atlantis 2 wint eerste wedstrijd van het jaar14:39 14-01-2019
Het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 heeft afgelopen zaterdag hun eerste wedstrijd gespeeld tegen Tempo 5 uit Alphen aan den Rijn. In een wedstrijd van ups, downs en heel veel emotie wist Atlantis uiteindelijk toch te winnen. Eindstand: 15-20. Atlantis startte met een iets andere opstelling vanwege een blessure. In de eerste fase van de wedstrijd was Atlantis duidelijk de sterkste omdat ze de beste kansen konden creëren en die ook af kon maken. Maar aan al het goede komt een eind, want Tempo kon van een 2-4 achterstand een voorsprong van 6-4 maken. Na een time-out en een goede speech van de coach ging Atlantis met goede moed het veld in om voor die overwinning te gaan vechten. Tot aan de rust ging het heel gelijk op, maar Tempo ging de rust in met een voorsprong van 12-11. Tijdens de rust kon Atlantis de strategie opnieuw goed bespreken om vervolgens met goede moed uit de kleedkamer te komen om de voorsprong daar hun toe te trekken. Het begin van de tweede helft was het voor de aanval nog even zoeken naar de goede kansen omdat er een wissel had plaatsgevonden. De eerste 10 minuten van de tweede helft ging het nog vrij gelijk op en werd er nog van beide kanten gescoord. Maar daarna kon Atlantis domineren en de wedstrijd afsluiten met een sterke 15-20 winst. Na de winst van zaterdag is het Atlantis gelukt om de leiding te pakken in hun poule met een nog wat magere voorsprong van 1 punt op KVA 4 en Pernix 5. Op 19 januari 2019 staat de volgende wedstrijd tegen KZ Danaïden op het programma waarin Atlantis hun voorsprong moet behouden op de rest van de ploegen. Wij hopen u graag te zien!