Atlantis 3 lijkt los te komen, maar laat uiteindelijk een punt liggen.08:52 11-02-2019
Afgelopen zaterdag 9 februari was het de beurt aan het door de Rabobank gesponsorde Atlantis 3 om de thuiswedstrijd aan te gaan tegen Swift 4 uit Amsterdam. Atlantis staat nu op de 3e plek, twee punten achter de nummer 1 en 2. Swift doet mee in de onderste regionen. Op papier een wedstrijd waarbij de punten in Mijdrecht zouden moeten kunnen blijven. De aanval van Atlantis start sterk. Er wordt gezocht naar de juiste kansen en die worden ook gevonden. Een mooi schot vanaf de kin van Kim en een korte kans van korte kansen koning Davey bracht Atlantis op de 2-0 voorsprong. Swift kwam door een fraai afstandschot nog even terug op een 2-1, maar Jelle wist er weer 3-1 van te maken. Swift kwam aardig mee tot 4-2, maar toen kwam Atlantis vrij los. Met mooie scores van onder andere Saskia en Timo kwam Atlantis op een 7-2 voorsprong te staan. Een mentale dreun voor de Amsterdammers, maar die laten het door natuurlijk niet bij zitten. Met een score van 8-4 gingen de spelers de rust in. Coaches Mark en Arjan brachten de puntjes op de i en lieten ons weten scherp te blijven en te blijven zoeken naar de juiste kansen. Helaas lukte dat niet altijd. Swift kwam al vrij vlug terug tot 10-8. Er moest iets gaan gebeuren en dat probeerden de coaches te doen door Aisha in het veld te brengen. Na eventjes weer wennen lukte dat door Atlantis op een voorsprong van 12-9 te zetten, door een mooi schot van laatstgenoemde. Swift was gebrand om geen punten te laten liggen en vocht door tot het bittere einde. Met een stand van 13-13 werd Tessa in het veld gebracht. Jong, maar levensgevaarlijk en dat zie je gelijk als ze haar tegenstander te snel af is en naar de korf stormt. Helaas zonder doelpunt, maar het benoemen waard. Timo en Jelle wisten gelukkig uit te breiden naar 15-13. Een stand met nog een paar minuten te gaan, waarbij je de winst eigenlijk niet meer weg mag geven. Helaas, niets is minder waar. Door een fanatieke fout aan de ene kant, domme beslissingen aan de andere kant en Swift die echt gebrand is op minimaal dat ene punt en hun kansen, ook vanaf het verre veld, afmaakt, fluit de scheidsrechter de wedstrijd af met een eindstand van 15-15. Één punt voor het derde, maar het voelt als een verlies. Wij bedanken allen die, elke wedstrijd weer, ons hebben aangemoedigd. Wij beloven u plechtig dat u volgende week meer spektakel zult zien. Volgende week zaterdag 16 februari speelt Atlantis 3 hun thuiswedstrijd tegen Antilopen/Lancyr Deelen 5 om 15.30 in de Phoenixhal te Mijdrecht. Kom de verenigingssfeer proeven en moedig ons derde aan. daarna het tweede en het eerste aan naar die overwinning!