Atlantis A1 legt Pernix het vuur aan de schenen08:47 18-02-2019
Het door Mollers gesponsorde Atlantis A1 mocht op 16 februari aantreden tegen de nummer 2 van de competitie: Pernix A1. Eerder deze week werd er al een inhaalwedstrijd tegen Sporting West gewonnen. Voor de wedstrijd was de opdracht duidelijk: doen waar we goed in zijn en kijken of dit genoeg is om de punten in eigen huis te houden. Bij de vorige ontmoeting met deze ploeg was dit niet gelukt, toen werd er verloren met 25-11, het beloofde dus zeker geen makkelijke wedstrijd te worden. De wedstrijd werd direct hard gestart van 2 kanten, en geen van beide ploegen wist snel tot score te komen. Uiteindelijk was het Pernix wat als eerste 2 keer de korf wist te vinden, middels een doorloopbal en strafworp. Dit leek een soort wake-up call te zijn voor de aanval van Atlantis, want deze begonnen hierop direct mee te scoren, tot het na ongeveer een kwartier spelen 4-4 stond. Na 25 minuten spelen kwam Djeena in het veld voor Jennifer. Tot aan rust bleven beide ploegen ongeveer even sterk, waardoor de rust werd opgezocht met een stand van 6-6. In de bespreking werden een paar verbeterpunten benadrukt, en verder dat ze vooral zo door moesten gaan. Er werd goed gevochten en Pernix begon zenuwachtig te worden. Direct na rust volgde enkele minuten waarin Pernix liet zien dat ze niet voor niets op de 2e plaats staan. Het gelijkspel werd omgebogen tot 3 punten voorsprong in het voordeel van de uitploeg. Dit gat wist Atlantis weer dicht te scoren naar 1 verschil. Helaas bleef dit ook zo, en lukte het niet om er direct overheen te gaan. Met nog een kwartier te spelen werd Olav in het veld gebracht voor Lars en even later kwam ook Maud het veld in, op de plek van Nina. De laatste fase van de wedstrijd zag een hoop spanning, fysiek spel en tactische time-outs, wat uiteindelijk in de stand niet veel verschil meer bracht. Het gat bleef tot een minuut voor tijd 1 doelpunt, en vlak voor tijd werd dit nog uitgebreid tot 2. Dit bracht de eindstand tot 12-14 in het voordeel van Pernix. Er kan teruggekeken worden op een goed gespeelde wedstrijd, door zowel de spelers als de invallers. De stijgende lijn van de afgelopen weken blijft erin zitten, hopelijk kan deze worden doorgezet tot aan de volgende wedstrijd. 9 Maart wordt er gespeeld tegen TOP A3 in Sassenheim.