Atlantis 3 scoort erop los08:48 18-02-2019
Afgelopen zaterdag 16 februari was het de beurt aan het door de Rabobank gesponsorde Atlantis 3 om de thuiswedstrijd aan te gaan tegen K.C. Antilopen/Lancyr Deelen 5 uit Leusden. Atlantis stond voorafgaand aan deze wedstrijd op de 3e plek, gelijke punten met de nummer 2 en 1 punt minder dan de nummer 1. Antilopen is de hekkensluiter in de competitie. Coaches Arjan Baerveldt en Mark Goverse benadrukten dan ook om in deze wedstrijd met een lach van het veld te lopen en naar de positieve punten te kijken. De aanval van Atlantis startte sterk. Er werd gezocht naar de juiste kansen en die werden ook gevonden. Er werden goede lange aanvallen gedraaid en Atlantis zette de toon door het binnen 10 minuten 6-3 te maken. Maar Antilopen gaf zich zeker niet zo makkelijk gewonnen en vocht hard terug tot 8-6. Maar dat vond captain Niels van Oudenallen te close en hij zorgde met een snelle actie naar binnen voor de 9-6. Daarna volgde er ook nog mooie kansen van Saskia Veenboer, Koen van Wermeskerken, Elise van Walraven en Kim Stolk. Dat bracht de score voor de rust op 14-7. Coaches Mark en Arjan waren blij met het aantal doelpunten die de ploeg al had gemaakt en lieten ons weten deze lijn door te zetten. Aan het begin van de 2de helft waren Antilopen en Atlantis beide op zoek naar doelpunten, deze vielen pas na 8 minuten na het fluitje. Met nog een paar prachtige doelpunten van Chantal Poolman, Davey van Putten, Niels en Koen werd de voorsprong nog verder uitgebreid naar 23-9. Antilopen kreeg het niet meer voor elkaar om bij te blijven en moest meerdere bekennen. Daarom werd er besloten dat bankzitter Timo Jongerling en Aïsha Keijman ook nog even mochten gaan proberen. Daarna was het snel klaar en werd er afgesloten met nog een schot van Kim en Aïsha. De eindstand 25-9, een stand waar Atlantis erg blij mee mag zijn. Wij bedanken iedereen die ons deze wedstrijd weer heeft aangemoedigd. De komende tijd hebben wij even rust en maken we ons klaar voor de wedstrijd van 9 maart waar Atlantis de nummmer 2 Thor uit Harmelen zal treffen. U kunt ons komen aanmoedigen bij dit spannende duel in Harmelen om 15:05 in Sporthal "De Kroon".