Atlantis 2 zet winstreeks door!08:48 18-02-2019
Afgelopen Zaterdag 16 Februari mocht het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 aantreden voor de return tegen KVA 4 uit Amstelveen. Atlantis staat momenteel aan kop in de competitie en kreeg voor de wedstrijd te horen dat tweede plaats, Tempo 5, de punten had laten liggen. Atlantis kon daardoor het belangrijke gat van vier punten maken, waardoor het extra belangrijk werd om ook deze wedstrijd de overwinning in Mijdrecht te behalen. Atlantis begon de wedstrijd sterk, na een kwartier spelen stond Atlantis met 5-2 voor. Doelpunten waren onder andere van Sander van Diemen, Kevin Keijman en Joy Trompert. Hierna kwam er een lastigere periode voor de ploeg, de juiste kansen werden niet afgeschoten, waar de schoten van KVA wel de korf wisten te vinden. Er werd dan ook de rust in gegaan met een stand van 7-8 in het voordeel van KVA. Coaches Mark Goverse en Arjan Baerveldt waren nog niet helemaal tevreden over het spel van de ploeg. De overgang van aanvallende posities moest beter worden opgepakt en er moest meer rust worden genomen, zodat we beter naar de juiste kansen konden zoeken en de schoonheidsfoutjes eruit werden gehaald. Met deze woorden ging Atlantis met nieuwe strijdlust het veld weer op. Mark Kruiswijk werd bij het ene vak ingebracht, waardoor Sander van Diemen een vakwissel maakte zodat er in beide vakken meer lengte overwicht in de paalzones was. Dit leek te werken, direct na rust scoorde Natasja Korver een vrije bal en pikten beiden heren dan ook hun doelpuntjes mee. KVA wist het Atlantis tot het eind nog moeilijk te maken. Tessa Verweij werd nog ingebracht voor meer aanvallende variatie en verdedigend stond Atlantis dan ook te knokken om het goed dicht te houden. Door vertrouwen en vechtlust van het gehele team werd na een spannende slotfase de wedstrijd uiteindelijk afgefloten met een eindstand van 16-15 in het voordeel van Atlantis. Een goede dag voor de selectieteams van Atlantis! Atlantis 2 staat nu los aan de koppositie en heeft weer een belangrijke stap gemaakt op weg naar het kampioenschap. Het eerste haalde onverwachts nog wat lekkere bonuspunten binnen en ook het derde wist een monsterscore neer te zetten. Er zal nu een korte voorjaarsstop volgen, waardoor de eerstvolgende wedstrijd 9 Maart zal worden gespeeld en Atlantis 2 op bezoek zal gaan bij Rapid 4 in Haarlem. We hopen dat iedereen ons daar ook weer komt steunen, tot dan!