Atlantis bloeit op mooie lente dag09:23 01-04-2019
Zaterdag 30 maart, een prachtige en heerlijke lente dag waar het zonnetje vol op zijn werk deed en het zuchtje wind voldoende was voor de afkoeling. Echter was er één probleem.. Er moest nog een laatste zaal wedstrijd gespeeld worden. Van te voren hadden we beter met de tegenstander kunnen afspreken om deze wedstrijd alvast als oefen potje op het veld te kunnen gaan spelen, maar helaas blijkt dat allemaal niet zo makkelijk te gaan en te kunnen bij de KNKV. Dus dan alsnog een keer optreden in de warme hal waar een goed gevulde groep aan supporters op af was gekomen om nog een keertje de door van Walraven B.V. gesponsorde ploeg naar de overwinning te helpen. Over het zaalseizoen an sich kunnen we kort zijn. Een kneiter moeilijke poule waar iedereen van iedereen kon winnen en Atlantis had ook bijna van iedereen een keer gewonnen. Uiteindelijk niet van de kampioen KIOS en ook nog niet van EKVA uit Almere. En wat was nou het geval; we mochten die overwinning tegen EKVA nog even bewerkstelligen. Echter leek het er in het begin totaal niet op dat dit ging gebeuren. EKVA was veel scherper, sneller en slimmer met de kansen kort rondom de paal. Even lette Atlantis niet op en er werd een balletje gegooid door EKVA die ook gelijk direct werd afgemaakt. Al snel liep de stand dus al op naar 2-6 en moest de ploeg uit Mijdrecht in de achtervolging. Tussen minuut 10 en 20 liep deze stand ook gestaag door. Beiden ploegen kwamen nog niet helemaal aan hun toeren met de aanvallen die ze maakten, maar de doelpunten bleven wel vallen. Bij een stand van 9-11 leek het erop dat er iets ging gebeuren waardoor de wedstrijd of ging kantelen of juist bleef doorgaan zoals het was. Maar toen gebeurde het ergste denkbaar. Janneke klapte door haar knie heen en de zaal werd stil. Op het eerste oog een nare blessure, maar laten we met z’n allen hopen voor Janneke dat dit mee zal vallen. Beiden ploegen gingen de kleedkamers opzoeken met een 11-12 stand. Coach Arjan Baerveldt probeerde de groep weer gefocust te houden want uiteraard was iedereen erg geschrokken van het daarvoor afgespeelde tafareel. En na rust verwacht je dan ook dat Atlantis van slag zou zijn, maar niks was minder waar! Atlantis was juist messcherp in zijn afronding en zowaar werd het een ontzettende leuke wedstrijd voor de toeschouwers op de tribune. Van 13-13 ging het naar 19-19 zonder dat er een gaatje van 2 ontstond en op dat moment liet Sharon even zien dat ze er stond in de wedstrijd, want 2 ballen van haar vlogen erin en die klap kwam EKVA niet meer te boven. Beiden ploegen bleven lekker door scoren wat uiteindelijk resulteerde in een 26-23 overwinning voor Atlantis. (Had 27 kunnen zijn, maar Sandertje moet weer even gaan trainen op zijn strafworpen) Een positief zaalseizoen dus waarbij Atlantis eindigt op een 4de plaats. Had er meer ingezeten? Misschien, want zoals al eerder gezegd pakte Atlantis tegen elke ploeg minimaal 1 punt. Maar anderzijds zijn we nieuw in de 2de klasse zaal en dan mag je trots zijn dat je in zo’n poule gewoon mee doet en eigenlijk niet naar onderen hebt hoeven kijken. Buiten gaat het eerste door in de poule waar ze momenteel 3de staan in de 2de klasse met 3 punten achterstand op de koploper. Wij doen gewoon weer ons best en zien vanzelf wel waar het schip strand. Hopelijk zijn al onze supporters er weer bij om en van het zonnetje te genieten en te kijken naar een leuk potje korfbal! Tot dan! Groetjes de Selectie in totaliteit (1, 2 en 3)