Atlantis 1 - Viking 107:50 13-05-2019
Het door Van Walraven gesponsorde Atlantis moest zaterdag 11 mei voor het eerst weer aantreden in eigen huis. Deze wedstrijd werd gespeeld tegen Viking afkomstig uit Wijk bij Duurstede. Bij aanvang van de wedstrijd scheen de zon volop, daarom werden langs de kant ook de zonnebrillen maar is uit de tas gepakt en opgedaan. Atlantis wilde deze wedstrijd punten pakken om de wedstrijden van de afgelopen twee weken goed te zetten. In het begin van de wedstrijd wist Atlantis wat ze moesten doen en wist de score te brengen tot 3-1. Enkele minuten later is deze score al inmiddels uitgebreid tot 6-2 en het verliep op dat moment voorspoedig, maar Viking kwam terug en bracht de stand weer terug tot 7-5. Atlantis wist dat ze wat terug moesten doen en breidde de voorsprong uit tot 9-5. Viking kwam aan het einde van de eerste helft nog wel terug tot een verschil van 2. Met een ruststand van 9-7 in het voordeel van de Mijdrechtenaren werden de kleedkamers opgezocht. In de tweede helft begon Viking sterk aan de wedstrijd. De stand werd gelijkgetrokken en het kon nu weer beide kanten opgaan. Uiteindelijk werd de stand 14-14 en de slotminuten van de wedstrijd naderde. Atlantis wist te scoren en bracht daarmee de 15-14 op het scorebord, maar daarna wist ook Viking te scoren en maakte het weer gelijk met 15-15. De slotminuten waren ingegaan en toen scoorde Atlantis de 16-15. Iedereen was in euforie op de bank en ook langs de zijlijn. Toch wist Viking nog de 16-16 te scoren en zij bepaalden daarmee ook de eindstand. Aan dit duel heeft Atlantis een punt overgehouden om zo toch het eerste punt van de veldcompetitie te pakken. De volgende wedstrijd staat alweer gepland op 18 mei om 15:30 uit bij DWS en Atlantis hoopt daarbij de eerste winst te pakken op het veld. Alle support is welkom!