Atlantis 3 komt flink tekort tegen madjoe 319:38 22-09-2019
Afgelopen zaterdag 21-09-2019 speelde Atlantis 3, gesponsord door de Rabobank, tegen Madjoe 3. Voor deze wedstrijd hadden coaches/trainers Berry de Jong en Jeroen Korver een duidelijke lijn uitgestippeld om iedereen scherp te krijgen. Atlantis 3 verloor echter deze wedstrijd, door niet genoeg als één team te knokken voor de punten.

Atlantis 3 begon in een gedeeltelijk nieuwe opstelling, waarbij Jacco van Koeverden Brouwer de plek van Davey van Putten mocht invullen. Atlantis en Madjoe waren in het begin aan elkaar gewaagd en wisten beide niet tot scoren te komen. Jacco wist Atlantis na 8 minuten op een 1-0 voorsprong te brengen met een uitgespeeld afstandschotje. Maar Madjoe 3 liet dit niet op zich zitten en kwam meteen terug en bleef door scoren, waardoor Atlantis de rust in ging tegen een 3-5 achterstand aan keek. Atlantis lukte het niet goed in beide vakken tot score te komen en vaak waren er 1 schots aanvallen door mee vangende heren van Madjoe. In de rust gaven de coaches aanwijzingen en een motiveerde het team om positief en als collectief te gaan korfballen. Na de rust kwam Madjoe 3 duidelijk beter uit de startblokken en scoorde 3 doelpunten achter elkaar tot 3-9. Atlantis probeerde nog wel wat terug te doen, maar dit was te laat en niet genoeg. Hierdoor werd de wedstrijd met een 7-14 verloren.

De volgende wedstrijd zal een uitwedstrijd zijn tegen Rhoda 5 in Amsterdam, 5 oktober speelt Atlantis 3 weer thuis om 12.50 uur.