Atlantis 2 laat punten in de regen achter07:48 30-09-2019
Afgelopen zaterdag reisde het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 af naar Ijsselstein om het op te nemen tegen Fortissimo 2. Vooraf had het team uit Mijdrecht alle punten weten te pakken en het was dan ook van plan hiermee door te gaan. Echter na de verregende wedstrijd moest de ploeg de punten in Ijsselstein achterlaten. Er werd verloren met 16-13.

Met lichte regen startte de wedstrijd. De scores volgde elkaar snel op en de wedstrijd ging gelijk op. Na iets meer dan een kwartier spelen stond er al een stand van 8-8 op het scorebord. Maar de de regen werd heviger en het werd duidelijk moeilijker voor beide ploegen om de bal door de korf te krijgen. Met nog ongeveer 10 minuten op de klok in de eerste helft was de regen zo heftig dat het veld blank kwam te staan en de scheidsrechter de wedstrijd stil moest leggen bij een stand van 9-8.

Toen de regen weer was afgezwakt kwamen beide teams het veld weer op. Echter moest er nog een tijdje worden gewacht voordat het water voldoende weg was getrokken. Toen het veld voldoende op werd de wedstrijd hervat. Hoewel de het veld redelijk was opgedroogd bleef de bal zwaar en glad, waardoor de score ook de score achterbleef. Met een stand van 9-9 zochten beide teams de kleedkamers nogmaals op.

Na rust liet de wedstrijd een zelfde spelbeeld zien. Moeizame scores en veel te korte schoten. Tot 11-11 ging het gelijk op maar daarna viel de score bij Atlantis volledig stil. Fortissimo bleef nog wel af en toe scoren waardoor ze uit konden lopen naar een stand van 15-11 met nog maar 5 minuten op de klok. Atlantis bleef er wel voor vechten en wist nog wel tot op 2 punten te komen. In de laatste fase liet de ploeg ook zeker zien het betere van het spel te hebben, maar er vielen gewoon onvoldoende ballen door de korf. Bij een stand van 16-13 klonk uiteindelijk het laatste fluitsignaal.

Volgende week speelt het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 weer thuis om 14:10 tegen KVA. Uw support is dan weer van harte welkom.