Atlantis 2 wint zwaar bevochten wedstrijd14:32 21-10-2019
Zaterdag 19 oktober stond voor Atlantis 2, gesponsord door van Walraven, de wedstrijd tegen ZKC 2 in Zaandam op het programma. Op papier tegenstanders die aan elkaar gewaagd zijn en dezelfde ambitie hebben, meedraaien in de top van de poule. Allebei de ploegen hadden voorafgaand aan deze wedstrijd twee wedstrijden verloren en de rest gewonnen. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden. Spanning qua veel doelpunten bleef uit. Atlantis is blijven knokken en heeft strijdlust getoond. Na 60 minuten spelen stond er een kleine overwinning van 7 – 10 op het scorebord voor de Mijdrechtenaren.

Atlantis startte in een iets wat gewijzigde basisopstelling. In de aanval begonnen: Jelmer Steen, Mark Kruiswijk, Fay Trompert en Melissa van der stap. De verdediging bestond uit: Davey van Putten, Kevin Keijman, Joy Trompert en Natasja Korver. Er was kennelijk wat spanning bij beide teams, want het eerste doelpunt liet lang op zich wachten. Het was ZKC die de score opende. Atlantis creëerde voldoende kansen, maar de bal wilde niet door het mandje vallen. De verdediging hield het goed dicht. Het aanvalsvak zette door en wist de welverdiende strafworp te benutten.

Zowel Atlantis als ZKC wisten mooie aanvallen op te zetten, maar hadden moeitemet de afronding. Er stond dan ook een magere ruststand van 4 – 4 op het scorebord.

In de rust werd nog even de puntjes op ‘i’ gezet door coach Mark Goverse. Atlantis was weer klaar om aan de tweede helft te beginnen. Het was ZKC die de voorsprong pakte na de rust. Atlantis wist snel antwoord terug te geven door een korte kans te scoren. Het beeld van de eerste helft zette zich door in de tweede helft. ZKC nam steeds de leiding en Atlantis bleef bij tot een stand van 7 – 7 met nog maar een klein kwartiertje op de klok. Atlantis hield het hoofd koel en ging op zoek naar de juiste mensen. Een belangrijke vrije bal werd gescoord en het team nam voor het eerst in de wedstrijd de leiding over. Ze waren van plan dit niet meer weg te geven want de voorsprong werd uitgebreid naar 7 – 9. ZKC ging wat foutjes maken en Atlantis speelde de wedstrijd uitstekend uit. In de laatste minuut werd nog de verlossende 7 – 10 gescoord en de overwinning was binnen.

Het was geen grote overwinning, maar het team heeft laten zien gegroeid te zijn door de wedstrijd naar zich toe te trekken en zo de winst binnen te halen. De twee punten zijn binnen en dan maakt de grootte van de overwinning niet meer uit. Atlantis staat nu op een derde plaats met evenveel punten als de nummer 2 in de poule. Volgende week speelt Atlantis 2 al de return wedstrijd tegen hekkensluiter Fiducia 4 om 12.50 aan het sportpark Fletiomare in Vleuten. Alle support is welkom om voor een overwinning te zorgen zodat het team met een goed gevoel de zaal tegemoet kan gaan!