Atlantis komt weer te laat op gang 14:49 21-10-2019
Atlantis reisde deze week af naar Zaandam om tegen ZKC'31 te spelen. De laatste buiten wedstrijd voor de returns werd helaas verloren met 17-15. Na een ruststand van 8-3 kwam Atlantis wel terug, maar het was niet voldoende om de overwinning te pakken.

De gesponsorde ploeg door Van Walraven had deze week nog niet de beschikking over Jeroen Korver en Lynn Loman. Het was voor de coaches Arjan Baervelt en Mark Goverse puzzelen, welke acht namen zij het veld in zouden sturen. Het is elke week weer een verassing wie er op het wedstrijd formulier staan. Het team kan niet door bouwen in de vaste formatie en dit heeft invloed op het resultaat. De wedstrijden tegen Haarlem, Fortissimo en GKV werden moeizaam gewonnen. Tegen DES, Vitesse en Spirit had Atlantis het lastig, omdat het elke keer te laat in de wedstrijd kwam.

Iedereen was er van overtuigd dat dit anders moet en er zal alles gegeven moeten worden vanaf de eerste minuut. Helaas pakte dit ook deze week niet goed uit. De eerste zes aanvallen waren niet goed, waarbij Atlantis tot twee schot kansen kwam en bij de andere vier het al in de opbouw fout ging. ZKC'31 had het ook lastig in de aanval, maar konden uiteindelijk toch onder de verdedigende druk uitkomen. Halverwege de eerste helft stond er een 5-1 stand op het scorebord. Het team liet zich misschien ook imponeren door de bank of het publiek van de ploeg uit Zaandam, want die werden ook cynisch over het vertonde spel. Er werd gerust met een 8-3 stand.

De verdedigende druk was goed, alleen de drie op het scoreformulier was echt te weinig. Zoals elke week ging er een knop om in de kleedkamer en kwam Atlantis na de rust beter in het spel. Kansen werden goed uitgespeeld en de posities waren duidelijk. Voor het eerst werd er deze wedstrijd acht keer gewisseld. De vak wissels resulteerde ook in doelpunten. Met nog 10 minuten te spelen was de stand ineens 14-12. Het geloof was terug en een wonder zoals tegen Fortissimo leek in de maak. Helaas wist ZKC'31 dit te voorkomen en was de eindstand 17-15 in het voordeel van de thuisploeg.

Volgende week speelt Atlantis in Delft tegen DES, de nummer twee van de competitie. De vorige keer werd hier met 15-25 van verloren, maar Atlantis zal er alles aan doen om nu wel de punten mee naar huis te nemen. De wedstrijd wordt gespeeld om 15:30.