Atlantis 1 verliest het uitzicht op plek 321:32 19-01-2020
Dit weekend speelde Atlantis tegen Exakwa uit Lelystad. In dit fysieke duel lukte het de ploeg uit Mijdrecht niet om de punten mee naar huis te nemen. Na een 11-7 ruststand won de thuisploeg de wedstrijd terecht met 20-14.

Na de winst van vorige week in de laatste minuut tegen Helios, had de Mijdrechtse formatie veel vertrouwen in de wedstrijd van deze week tegen Exakwa.In deze wedstrijd zou er gespeeld worden voor de derde plek in de competitie. Op dit moment zijn Apollo en Refleks een klasse beter en lijkt het hoogst haalbare de bronzen medaille. Het vertrouwen was niet terug te zien in de beginfase van de wedstrijd, want Atlantis korfbalde met loot in de poten en mentaal leek het ook niet bij de les te zijn. De geel zwarten overklaste en lieten Atlantis achter de feiten aan lopen. Er stond al snel een 8-4 tussenstand op het scorebord. Voor rust kon Sander van Diemen de ploeg nog op sleeptouw nemen, door een aantal doelpunten te maken. Door de 11-7 ruststand wist Atlantis dat het een lastige middag zou worden.

De na dit seizoen vertrekkende coach Arjan Baerveldt probeerde door het inbrengen van Rick Kuylenburg de wedstrijd te laten kantelen. Het gaf verfrissing in de ploeg, omdat Sander van der Sluis verhuisde naar het andere vak, ten koste van Maarten Helsloot. De thuisploeg was vandaag een maatje te groot voor Atlantis en ze wisten makkelijk de korf te vinden. Sharon Moen, Kevin Keijman en de terugkerende Jeroen Korver kregen allemaal nog een aantal speelminuten. De einduitslag was 20-14, we kunnen het een Off day noemen van de Mijdrechtse ploeg. Snel vergeten en opladen voor volgende week, als oude bekende ADOS op bezoek komt aan de Hoofdweg.