Atlantis 1 boekt een zakelijke overwinning19:02 26-01-2020
Atlantis 1 heeft de punten thuis gehouden, er werd gewonnen van het lager geklasseerde ADOS uit Hoorn. In de Phoenix was er een 'saaie' wedstrijd te zien, maar zoals de titel het al zegt, boekte de Mijdrechtenaren een zakelijke overwinning, uitslag 23-11.

Na een rommelige voorbereiding mocht de ploeg van Arjan Baervelt en Mark Goverse aantreden tegen ADOS uit Hoorn. De groen-zwarte kennen we nog van vorig jaar, waarbij Jeroen Korver ze in de laatste seconde uit de 2de klasse kieperde. De ploeg uit Hoorn heeft 5 spelers moeten uitzwaaien aan het einde van het vorige seizoen. Ze hebben een jonge vernieuwde ploeg, die voor elk punt moet vechten 'om nu wel in de 2de klasse te blijven'. Atlantis startte in de vertrouwde formatie. In de beginfase lukte het de ploeg uit Hoorn nog bij te blijven, want van een 7-3 voorsprong voor de thuisploeg, stond het al snel weer 7-5. Het lukte Atlantis niet om een gaatje te slaan. Ondanks dat de ploegen in de score dichtbij elkaar stonden, was het voor het publiek niet echt een vermakelijke middag. Weinig duels of mooie acties. De ruststand was 9-6 in het voordeel van Atlantis. In de rust was het belangrijkste, niet een zelfde tweede helft spelen als tegen Revival. Waar we na een riante voorsprong in de rust, de punten toch moesten delen.

Dit leek goed over gekomen te zijn bij de ploeg, want het ging flitsend van start na de rust. Op het moment dat ADOS weer adem wilde halen, kregen ze weer een doelpunt tegen. Atlantis liep uit naar een stand van 17-8. De laatste 15 minuten waren eigenlijk het zelfde als de wedstrijd begon. Iedereen zat met zijn hoofd al onder de douche. Uiteindelijk werden er nog een aantal doelpunten gemaakt en was de eindstrand 23-11. Vanaf volgende week beginnen de returns en speelt Atlantis in Wijk bij Duurstede tegen Viking. De wedstrijd zal beginnen om 19:50.