Atlantis 2 houdt punten in Mijdrecht19:30 27-09-2020
Afgelopen woensdag stond er voor het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 niet zoals gewoonlijk een training, maar een wedstrijd op het programma. Deze moest ingehaald worden omdat anderhalve week daarvoor een groot deel van de spelers van ROHDA uit Amsterdam op een corona uitslag zaten te wachten en dus niet konden spelen. Na een zeer sterk begin en een tweede helft die we liever snel weer vergeten, bleven de punten in Mijdrecht bij een eindstand van 14 - 4.

Vooraf aan de wedstrijd werd coach Peter van der Wel even in het zonnetje gezet vanwege zijn verjaardag de
volgende dag. Daarna werden de vizieren op scherp gezet en kon de wedstrijd beginnen. Al snel was duidelijk dat Atlantis niet van plan was om ROHDA ook maar enigszins mee te laten doen. Er werd sterk verdedigd door de Mijdrechtse ploeg, waardoor de Amsterdammers vaak niet eens een schot konden lossen in hun aanval. Ook de doelpunten kwamen zonder al te veel moeite bij Atlantis, zodat er na 12 minuten spelen een zeer comfortabele 6 - 0 op het scorebord stond. Hierna ging het schot percentage wat naar beneden en kon ROHDA voor het eerst ook wat terug doen. Met een voorsprong van 10 - 3 werd er gerust.

In de rust gaf hoofdcoach Wim Schaap de ploeg nog mee dat ze meer plezier moesten gaan maken in de tweede helft. Een aantal spelers van ROHDA waren het daar duidelijk niet mee eens. En omdat ze het op korfbal gebied nooit zouden winnen gooide ze het over de fysieke en verbale boeg. Dit resulteerde in een bizarre 2e helft. Er werd een flink aantal kaarten uitgedeeld, waarvan sommige absoluut onterecht waren. De bijkomende emoties zorgde voor een rommelige wedstrijd, waarin ook nog maar weinig scores vielen. Eindstand is een 14 - 4 overwinning geworden. Ondanks de 2 punten hield de ploeg toch een wrange nasmaak over aan deze wedstrijd.

Aanstaande zaterdag speelt Atlantis 2 opnieuw thuis tegen ZKC’31. Uw support is dan weer van harte welkom.