Atlantis wint in een stil en regenachtig duel in Oostzaan 06:31 05-10-2020
Voor deze wedstrijd stond door het gesponsorde Van Walraven Atlantis 1 op een derde plaats. Om in het zicht te blijven van de koplopers moest deze wedstrijd gewonnen worden van OKV uit Oostzaan. Na een 7-10 rust stand, maakte de Mijdrechtenaren geen fouten en wonnen de wedstrijd met 10-14.

Het gesprek van de dag was natuurlijk de afwezigheid van het publiek langs te lijn. Met daarbij komend de regen, waren het niet de ideale omstandigheden voor een prachtige korfbal middag. Atlantis 1 begon met de vertrouwde acht namen op het wedstrijdformulier. Met het maximale aantal wissel en stafleden, om zoveel mogelijk mensen te laten kijken. De begin fase van de wedstrijd ging gelijk op met een 3-3 stand na tien minuten spelen. Hierna wist de ploeg van trainer Wim Schaap een gaatje te slaan van twee doelpunten. Het spel was niet goed, tempo lag te laag en schoten werden niet afgerond. OKV kon hierdoor ook lang bij blijven, maar met nog wel een 7-9 voorsprong voor Atlantis. In de laatste fase van de eerste helft werd er niet meer gescoord, tot de scheidsrechter bijna voor de rust floot. Amy Loman wist de ploeg met een 7-10 voorsprong de rust in te sturen.

Na de rust nam de familie Loman Atlantis aan de hand met twee goals van Lynn en nog één van Amy. De thuisploeg kwam ook moeilijk tot scoren, omdat Atlantis op een andere manier ging verdedigen. Dit resulteerde in een 3-4 resultaat in de tweede helft en iedereen was blij dat het eindsignaal klonk. Tessa Verweij maakte vandaag sterk haar debuut in het eerste, onthoud die naam. Volgende week gaat het vlaggenschip op bezoek in Haarlem tegen Rapid. Een sterke ploeg die ons van de tweede plaats af wil stoten. Atlantis 1 zal er alles aan doen om dit niet te laten gebeuren.