Atlantis 2 komt net te kort06:38 12-10-2020
Voor het door van Walraven gesponsorde Atlantis 2 stond afgelopen zaterdag de uitwedstrijd tegen KVA 4 op het programma. Dit zou op papier een lastige tegenstander zijn, aangezien KVA de eerste plek bezet houdt. Helaas bleven de punten in Amstelveen met een eindstand van 16 tegen 13.

Afgelopen weken was de ploeg uit Mijdrecht nog zoekende naar de juiste balans in opstellingen en het elkaar vinden in het spel, hier is hard op getraind en Atlantis was er dan ook op gebrand het KVA zo lastig als mogelijk te maken. Aanvallend werd er gestart met Jelmer Steen, Rick Kuijlenburg, Lisa van Brenk en Joy Trompert. De verdediging werd opgemaakt door Lars Kuijlenburg, Jelle van Wermeskerken, Saskia Veenboer en Jennifer Veenboer. Op de bank namen Lotte Gortenmulder, Niels van Oudenallen en het gehele eerste team van Atlantis plaats. In het eerste kwartier liepen de doelpunten aan beiden kanten gelijk op, KVA opende de score, maar hier had Atlantis al snel een antwoord op door scores van Jelmer en Lars. Atlantis wist goed mee te komen tot een stand van 3-3 maar kreeg het hierna lastig. Verdedigend werd net dat gretige stapje teveel gezet en aanvallend miste net even de scherpte waardoor er de rust in werd gegaan met een achterstand van 10-5.

Coach Peter van der Wel riep het team bij elkaar en gaf aan de strijdlust te missen waar het team de wedstrijd zo sterk mee had geopend. De koppies moesten even bij elkaar en het team moest blijven communiceren. Atlantis vond haar scherpte de laatste 20 minuten voor tijd weer terug en maakte het KVA verdedigend gezien erg lastig. Aanvallend werden er mooie combinaties gemaakt, maar de Amstelveense ploeg trok uiteindelijk toch aan het langste eind met een eindstand van 16 tegen 13. De ploeg mag toch positief terugkijken op de tweede helft, aangezien ze deze technisch gezien hebben gewonnen met 6-8.

Er zal de komende week weer hard worden getraind om weer fris en scherp te starten aan de wedstrijd tegen oud bekende Haarlem 2 te Mijdrecht. De bal zal om 14:00 uur worden uitgenomen.