Atlantis 3 komt te kort tegen OVVO 419:05 19-09-2021
Het door Rabobank gesponsorde Atlantis 3 mocht in de tweede wedstrijd van de veldcompetitie op eigen veld aantreden tegen OVVO 4. De teams waren qua spel aan elkaar gewaagd, maar een zuiverder OVVO wist de punten toch wat makkelijker naar zich toe te trekken. De iets vertekende einduitslag was dan ook 6-20.

In het eerste aanvalsvak stonden: Timo Jongerling, Sam Verweij, Nina Baars en aanvoerder Kim Stolk. En in de verdediging startten: Koen van Wermeskerken, Kevin Keijman, Lotte Gortenmulder en Zoë Trompert. Waar Atlantis in de eerste wedstrijd tegen MIA gelijk vanaf het begin de korf wist te vinden, kostte dat deze wedstrijd wat meer moeite. OVVO vloog daarentegen uit de startblokken en wist snel een grote voorsprong op te bouwen. Er werd prima aangevallen en verdedigd maar Atlantis wist zichzelf steeds opnieuw niet te belonen met doelpunten. Vlak voor rust wist Atlantis toch van die vervelende nul op het scorebord af te komen door een mooi afstandsschot van Sam. Beide teams gingen dan ook de rust in met 1-9 als tussenstand.

In de tweede helft wist Atlantis steeds meer wat terug te doen en zeker in het begin mee te scoren met OVVO. Door doelpunten van Koen, Timo, Lotte en wissel Mark lukte het om de 1 in een 6 te veranderen maar meer dan dat zat er deze prachtige nazomer middag in Mijdrecht niet in.

In de laatste minuten van de wedstrijd leek dan ook echt niet veel meer te lukken waardoor OVVO nog wat verder uit kon lopen. Eindstand was dan ook 6-20. Tijdens een korte evaluatie werd besproken dat die laatste 5 minuten ook echt zonde waren, maar werd vooral het steeds beter wordende spel benadrukt.

We zijn er zeker nog niet maar sinds de eerste oefenwedstrijd van dit seizoen hebben we als team echt al goede stappen gemaakt. Deze wedstrijd was qua score een dipje maar we gaan ons met frisse moed voorbereiden op de volgende wedstrijd waarin zoals altijd het scorebord weer op 0-0 begint en volle bak gestreden gaat worden voor punten.

Volgende week staat de wedstrijd tegen Victum 3 om 13.00u in Houten op het programma. Hopelijk weten we dan, zoals tegen MIA, de punten mee terug te nemen naar Mijdrecht.