Atlantis 2 strijdend ten onder19:07 19-09-2021
Zaterdag 18 september stond de eerste thuiswedstrijd op het programma voor Atlantis 2, dat gesponsord wordt door van Walraven. De tegenstander was EKVA 3 uit Almere. Een bekende ploeg, vorig seizoen had er ook al een ontmoeting plaats gevonden en Atlantis wist deze toen te winnen. Atlantis had een doel voor ogen, ook deze wedstrijd weer winnend af te sluiten. Vanaf minuut 1 waren de ploegen gewaagd aan elkaar en de stand is de hele wedstrijd gelijk opgegaan. Atlantis heeft gestreden tot het einde maar wist helaas niet de punten in Mijdrecht te houden. De eindstand was 17 – 18.

De opdracht was om gelijk fel en scherp aan de wedstrijd te beginnen. Het was echter EKVA die de score opende en ervoor zorgde dat er binnen 2 minuten al een stand van 0 – 2 op het scorebord stond. Vanaf dat moment werd Atlantis wakker geschud en zette de aanval in. Er werden mooie aanvallen opgezet en de verdediging stond goed werk te verrichten. Na 9 minuten spelen was de stand omgebogen naar de kant van Atlantis: 5 – 3. EKVA was niet voor niets dat stuk uit Almere komen rijden en vocht zicht terug in de wedstrijd. Er werd gerust met een stand van 9 – 10.

Na de peptalk van coach Peter van der Wel in de rust kon Atlantis er weer tegenaan. Het was wederom EKVA die als eerst een doelpunt wist te maken en zelfs hun voorsprong wist te vergroten naar 9 – 14. Atlantis moest hier wat aan gaan doen en dat deden ze ook. Het publiek ging achter de ploeg staan en dit resulteerde in mooie aanvallen waar een strafworp uit kwam en benut werd. De inhaalslag werd ingezet. De 11 – 14 was een prachtig afstandsschot en de 12 – 14 een mooi uitgespeelde korte kans. EKVA verbrak de flow van Atlantis door weer verder uit te lopen naar 12- 16. Atlantis bracht nog 2 wissels in het veld en gaf niet zomaar op. Met nog maar 3 minuten op de klok was de stand weer gelijk: 16 – 16. De spanning sloeg bij beide teams toe. Wie zou er met de 2 punten vandoor gaan. EKVA wist snel twee doelpunten te maken en Atlantis wist er nog een korte kans in te gooien, helaas floot de scheidsrechter de wedstrijd af bij een stand van 17 – 18.

Atlantis heeft gestreden en als team de schouders eronder gezet. Dat kunnen ze meenemen naar de wedstrijd van volgende week. Dan speelt Atlantis 2 al om 11.00 uur tegen KVA 4. Ook KVA is een bekende van vorig seizoen. U bent van harte welkom om het team aan te moedigen naar de overwinning aan het sportpark Sportlaan – Oost in Amstelveen.