De dag die je wist dat zou komen… of toch niet?07:23 08-11-2021
Op zaterdag 30 oktober stond voor het door van Walraven gesponsorde Atlantis 2 de laatste wedstrijd van de start van het buitenseizoen op de planning. Met de gehele selectie waren we gebrand op een positieve afsluiting, maar helaas mocht het niet baten. De dag die je wist dat zou komen, die ging niet door. Rohda 4 uit Amsterdam kon op die zaterdag geen team op de been krijgen. Dat betekend inhalen, niet iets waar je op zit te wachten als je mind al in de zaal ligt. Maar goed, je wilt het toch afronden, dus werd er nog even extra getraind om de puntjes op de ‘i’ te zetten.
Dan op zaterdag 6 november, even voor de vergelijking, maandag begint het Sinterklaasjournaal weer, stond de wedstrijd op de planning. Coaches Peter en Wim waren gebrand op punten. Rohda 4 bungelt onderaan mee en Atlantis 2 hangt boven in de top, maar je weet bij de Amsterdammers nooit met wat voor team ze komen. Om 11 uur blies de ingevlogen scheidsrechter de wedstrijd in en de aanval trapte hem af. Of het dan toch die buitenwedstrijd in november was of de rommelige aanloop van de tegenstanders, we weten het niet, maar de wedstrijd kwam moeilijk op gang. De kansen werden gecreëerd, maar de korf niet meteen gevonden. Na 10 minuten brilstand mocht Rick de score openen. Eerst een (hij was toch verdedigd) antwoord van Rohda, maar toen begon de trein langzaam wel te pruttelen. Stukje bij beetje liepen de Mijdrechtenaren uit. Door onder andere wat mooie scores van de zusjes T. en wat heren ging het tweede de rust in met een 8-1 voorsprong. Mooie stand zou je denken, maar toch waren de coaches niet tevreden. “Er moet hier veel meer uit te halen zijn” en “het ontbreekt aan pit en killer mentaliteit” werd er gezegd. In de tweede helft moest het gaan gebeuren.
Helaas viel er een speler van Rohda uit, waar zij geen reservespelers hadden. Een kleine aanpassing voor het ene vak, maar ze kwamen wel goed uit de startblokken. Davey opende de 2e helft, vrij snel gevolgd door de andere drie basisheren, waardoor Atlantis op een 15-1 voorsprong kwam. Het was nu zaak om de goede kansen te zoeken en die te nemen en zo de score uit te breiden. Reserves Melissa en Sam mochten hun entree maken, gevolgd door Lisanne en Jelle, die in het andere vak plaats mochten nemen. Atlantis liep verder uit en liet de bezoekers nog een klein beetje meedoen. Fay mocht het 20e doelpunt op haar naam schrijven, wat toch een kleine domper is voor haar portemonnee. Het scorebord werd afgesloten met een doelpunt van Niels. Nog een keer wisselen en het fluitsignaal klonk. Atlantis 2 boekt een fraaie 23-5 overwinning.
Het begin van het buitenseizoen is afgelopen. Het tweede staat op dit moment op de derde plek met een verschil van 2 punten ten opzichte van de nummer één. Wij willen iedereen bedanken die toch op deze gekke zaterdag aanwezig was bij de wedstrijd en in het bijzonder invallers Lisanne en Sam. Vanaf volgende week wacht de Phoenix op ons. Op zaterdag 20 november zal het tweede daar om 16.45 een oefenwedstrijd tegen Tempo spelen, maar het is er de hele dag gezellig druk, dus wees welkom!