Atlantis A1 toont veerkracht09:36 29-11-2021
Op 28 November om 1 uur s ’middags stond op de planning de wedstrijd tussen het door Mollers Waterwerken gesponsorde Atlantis A1 tegen SDO A1 uit Kamerik. Een wedstrijd redelijk dicht bij huis en voor de meesten uit het team van Atlantis zeker ook bekend gebied. De wedstrijd had zeker potentie om een kraker te worden, omdat de twee teams op het veld ook al tegen elkaar hebben gestaan. Wat uiteindelijk tot een zeer spannende wedstrijd had geleid. Kortom, veel belovende woorden om een mooie spannende wedstrijd neer te zetten.

Met deze gedachte gingen de spelers dus ook het veld in en wilden koste wat het kost winnen. De score werd geopend door SDO 1-0, maar Atlantis had hier al snel een antwoord op en volgde vrijwel direct met de 1-1. Je kon vrijwel de hele wedstrijd zien dat de teams zeer gewaagd waren aan elkaar en dit zag je ook terug in de eerste helft op het scorebord. Telkens als het ene team scoorde had de tegenpartij al snel het antwoord klaar liggen. Het lukte in de eerste helft beide teams dus niet om afstand te nemen van de tegenpartij. Dit leidde daarom dan ook tot een ruststand van 8-7 in het voordeel van SDO.

Na het fluitsignaal voor de tweede helft barstte de strijd weer los. Jammer genoeg voor Atlantis kende het team een mindere fase in de tweede helft. Er waren wat slordigheidsfoutjes, waardoor SDO kon uitlopen op Atlantis. SDO wist te stand op een gegeven moment tot een verschil te brengen van 4 punten mede doordat meerdere malen van grote afstand raak werd geschoten. Voor Atlantis was dit een zeer spannende fase in de wedstrijd, maar er was zeker geen tijd om op te geven. Atlantis toonde veerkracht en wist langzamerhand steeds dichterbij te komen en uiteindelijk de score weer gelijk te trekken. De wedstrijd naderde de laatste 10 minuten en dit waren zeker niet de minste minuten van de wedstrijd. Beide teams waren zeer fanatiek en het ging gelijk op. Atlantis wist steeds een goal uit te lopen, maar toch elke keer weer het antwoord van SDO met een volgend punt. Atlantis maakte de 16e goal, dit was de 15-16 in het voordeel van Atlantis met nog minder dan 2 minuten te spelen. Atlantis kende een zeer goede verdedigende fase, maar deze werd uiteindelijk verbroken door SDO die de gelijkmaker scoorde. De laatste minuut was waanzinnig spannend beide teams konden nog een aanval krijgen om de winst binnen te halen, maar uiteindelijk lukte het beide teams niet om nog een goal de scoren. De wedstrijd eindigde dus in een 16-16 gelijkspel.

Door de aangekondigde corona maatregelen weet Atlantis niet of er aankomende week een wedstrijd zal plaatsvinden. Als er wel een wedstrijd wordt gespeeld dan zal Atlantis het wederom tegen SDO uit Kamerik opnemen, maar dit maal in eigen huis om 5 over 12 s ’middags. Hopelijk kan Atlantis dit maal wel de winst binnenslepen! Graag zien wij jullie snel weer op de tribune zitten zodra het weer kan, hopelijk tot snel!