Sterk spelend Atlantis 2 wint overtuigend van HKC (U)09:37 29-11-2021
Het door van Walraven gesponsorde Atlantis 2 speelde afgelopen zaterdagavond haar eerste competitiewedstrijd in de zaal tegen HKC (U) in Utrecht.

De wedstrijd werd gespeeld met een andere opstelling dan normaal, doordat een aantal spelers helaas niet aanwezig konden zijn. Desondanks was ploeg vastberaden om er een mooie wedstrijd van te maken voor de aanwezige bank en de thuiskijkers via de livestream.

HKC stak van wal door het eerste doelpunt van de wedstrijd te scoren. Atlantis wist tegengas te geven door kort daarop ook een doelpunt erin te prikken. Het was een kwestie van deze instelling vast te houden. Echter, ondanks de goede aanvallen die werden gespeeld, maakten ze het zichzelf onnodig lastig. Halverwege de eerste helft kwam was het HKC (U) die de voorsprong wist te pakken met 5-1.

Tijd om een tandje bij te zetten dus. En dat deed de ploeg dan ook. Het aanvalsvak van Atlantis begon op stoom te op komen, en kwam terug tot 5-5. Het was nu erop en erover. Gecombineerd met de sterke verdediging wist Atlantis met een voorsprong van 5-9 de rust in te gaan.

Na de rust was Atlantis degene die het eerste doelpunt van de tweede helft wist te maken. Al leek HKC (U) scherper uit de rust te komen, en scoorden meerdere doelpunten. Echter wist Atlantis de voorsprong te behouden, middels een ingezette time-out van coach Peter van der Wel. HKC (U) probeerde nog dichterbij te komen, maar het sterk spelende Atlantis hield de overhand in de wedstrijd.

De scheidsrechter floot de wedstrijd af met de eindstand 15-20 op het scorebord. Atlantis 2 nam hiermee de twee punten mee terug naar Mijdrecht.

We hopen jullie allemaal weer zo snel mogelijk langs de lijn te mogen zien. Maar tot die tijd, voor zover dit mogelijk is, zullen we jullie via de livestreams blijven vermaken met een fanatiek potje korfbal!