Atlantis 3 houdt het spannend tot de laatste minuut07:04 09-05-2022
De tweede wedstrijd van het buitenseizoen speelde Atlantis 3 thuis tegen Synergo 4. Waarbij Atlantis 3 in het begin de pit miste, maar uiteindelijk de overwinning meenam tijdens een spannenede wedstrijd tot de laatste minuut. Dit resulteerde in een uitslag van: 17-16.

In de aanval startte: Zoƫ Trompert, aanvoerder Melissa van de Stap, Sam Verweij en Timo Jongerling, en in de verdediging begonnen: Nina Baars, Chantal Poolman, Koen van Wermeskerken en Mark Kruiswijk. Met als invallers: Kim Stolk, Maud de Jong, Olav Kuppens en Lars van der Sluijs. Coaches: Jeroen Korver en Berry de Jong.

In het begin van de eerste helft ging het heen en weer wie het voortouw nam en was de stand 8-8. Na 19 minuten gespeeld te hebben vocht Atlantis 3 toch terug tot een 10-8. Atlantis 3 hield dit vast waardoor ze met 10-9 de rust in gingen. Tijdens de rust kreeg Atlantis 3 de benodigde goede woorden van de coaches en gaf Cynthia Sassen de medische steun. Hierdoor ging Atlantis 3 weer met vol goede moet de 2de helft in.

In de 2de helft lukte het niet om de voorsprong te behouden met de doelpunten die nodig waren, waardoor Synergo de voorsprong nam met een stand van 11-13. Het team uit Mijdrecht gaf zich nog niet over aan de tegenstander en probeerde nog een paar puntjes te scoren, door de aanval slim op te zetten. En toen kwam Atlantis 3 terug waardoor de stand 16-16 werd. Toen de laatste minuut gegeven werd, scoorde Atlantis 3 het laatste winnende doelpunt. De wedstrijd eindigden met een einduitslag van: 17-16.

Volgende week speelt Atlantis 3 tegen Victum 3 om 12.40 thuis. Hopelijk neemt Atlantis 3 de winst weer mee naar huis.