Atlantis 2 pakt punt tegen koploper KVA 408:50 16-05-2022
Op 14 mei 2022 werd voor Atlantis 2 om 14:05 de eerste competitiewedstrijd tussen Atlantis 2 en KVA 4 gespeeld. Om kans te houden op het kampioenschap, moest Atlantis deze belangrijke wedstrijd eigenlijk zien te winnen. In de aanval werd gestart met aanvoerder Niels van Oudenallen, Rick Kuijlenburg, Lotte Gortenmulder en Saskia Veenboer. In de verdediging begonnen Jelmer Steen, Jelle van Wermeskerken, Joy Trompert en Fay Trompert. De wissels waren Lisa van Brenk, Janneke van Ginkel, Maud de Jong en Davey van Putten. KVA kwam goed uit de startblokken en schoot zuiver waardoor ze op een 0-2 voorsprong kwamen. Een mooie actie van Jelmer Steen zorgde dat er vanuit KVA een overtreding nodig was om hem te stoppen. De actie leverde Jelmer een strafworp op die hij wist te scoren en de stand op het scorebord kwam op 1-2. Helaas wist KVA kort daarna ook weer te scoren en liep het team uit Amstelveen weer uit naar een 2 punten voorsprong. Davey van Putten werd bij Atlantis kort gebracht in de aanval en wist snel te scoren waardoor de stand naar 2-3 ging. Hierna wist Atlantis een tijd lang de korf niet te vinden en liep de stand uit naar 2-7 in het voordeel van KVA. Gelukkig wist Atlantis zichzelf te herpakken en na schoten van Niels, Jelmer en Lotte plus een strafworp van Fay werd de stand gebracht naar 6-7 en was het tijd voor de rust.

In de rust gaf coach Peter van der Wel nog een aantal tips mee aan het team. Zo benoemde hij terecht dat Atlantis 2 goed was teruggekomen en dat de wedstrijd nog altijd gewonnen kon worden. Tijdens de vorige wedstrijd tegen KVA in Amstelveen wist Atlantis het de tegenstander in de 2e helft ook erg lastig te maken, dus nog volop kans op een goed resultaat.

Na de rust maakte KVA het eerste doelpunt door een strafworp. Jelmer wist daarna een vrije bal te scoren en invaller Janneke van Ginkel zorgde voor een punt extra op het scorebord na een prima schotkans. De stand werd gelijk, 8-8. Atlantis raakte even zijn scherpte kwijt waardoor KVA weer twee doelpunten kon maken en de stand naar 8-10 ging. Bij Atlantis werd Lisa van Brenk ingebracht die na een zware blessure haar eerste invalbeurt maakte. Ondanks het tijdrekken van het team uit Amstelveen wist Lisa haar invalbeurt met twee doelpunten te bekronen. De stand kwam hierdoor op 10-10 en dit werd uiteindelijk ook de eindstand. Al met al een spannende wedstrijd en met het door het gelijkspel verdiende punt houdt Atlantis 2 nog enigszins zicht op een eventueel kampioenschap. Volgende week speelt Atlantis 2 ook thuis. Deze wedstrijd is om 14:05 tegen ZKC’31 3, zien we jullie dan?