Atlantis pakt cruciale punten tegen Luno08:51 16-05-2022
Het heeft even geduurd, maar een maand na de laatste wedstrijd in de zaal werd voor Atlantis 1 dan eindelijk het vervolg van de veldcompetitie in gang gezet. Het eerste deel van deze competitie ging niet heel voorspoedig. Veelal wisselende resultaten wat ertoe geleid heeft dat Atlantis op een 5de plaats in de 2e klasse begon. Naar boven kijken kan nog altijd, maar met de wedstrijd die op het programma stond tegen de nummer 7 Luno moest er ook zeker nog naar onderen gekeken worden.

Een hele belangrijke wedstrijd dus voor beide ploegen, want het zou zo maar de degradatie strijd compleet open kunnen gooien als Luno deze wedstrijd wint van de Mijdrechtenaren. Op 14 mei om half 3 in een zonovergoten en windstil sportpark ging de wedstrijd los en al snel wist de door Van Walraven B.V. gesponsorde ploeg een gat te maken naar 5-1. Echter sloeg toen al de vlam in de pan en begon de wedstrijd door verschillende opstootjes en incidenten verhit te raken. Atlantis leek daardoor tegen zichzelf te gaan spelen en Luno kwam zomaar ineens terug tot 7-6.

Waar Atlantis probeerde veel energie in het spel te leggen was Luno ontzettend effectief in met name verre afstandschoten die voor de rood-wit-blauwen moeilijk te verdedigen waren. Maar na wederom weer goed combinatie spel en ook goede passing zorgde Atlantis weer voor een gaatje naar Luno toe en was de ruststand 10-8 in het voordeel van de thuisploeg.

Coach Wim Schaap was natuurlijk niet tevreden, maar gaf ook aan dat onze strijdlust ervoor kon zorgen dat de uitslag uiteindelijk de goede kant op zou vallen. Helaas verstapte Lars Kuylenburg zich en werd hij vervangen door zijn broertje Rick. Die kon uiteraard moeiteloos mee met het tempo wat er gespeeld werd want al snel pakte ook hij zijn doelpuntje mee. Atlantis kwam al snel weer op een gat van 4; 14-10. Maar wederom net zoals in de eerste helft werd het weer door opstootjes verhitter en kwam Luno hierdoor weer terug.

Zelfs zo terug dat het bij 17-16 er ineens toch wel heel spannend uit leek te zien. Atlantis was de overhand in de wedstrijd kwijt en moest over gaan op tactisch en goed zakelijk uitspelen. Dat slaagde ook waardoor het gat weer naar 4 kwam bij 21-17, maar toen kreeg een heer van Luno het op zijn heupen. Hij maakte er 2 direct achter elkaar waardoor er gewisseld werd en toen zowel Atlantis en Luno een goal maakte kwam dezelfde heer weer in de aanval terecht met een 22-20 tussenstand en nog 3 minuten te gaan.

Ging deze heer dan het puntje van Luno redden? Hij begon in ieder geval weer goed, want hij deed het weer en het werd dus 22-21. Ze kregen nog 1 aanval en de verdediging van Atlantis liep op z’n tenen om er alles aan te doen deze heer proberen tegen te houden. Hij loste z’n eerste schot, mis, zijn tweede schot, mis, en dan nog zijn derde? Die ging voor Atlantis gelukkig ook mis en vervolgens was de wedstrijd afgelopen en bleven de punten wonderlijk toch in Mijdrecht.

Luno verdiende aan het einde meer, maar door het tijdelijk zakelijk uitspelen van Atlantis was de marge groot genoeg om de overwinning eruit te slepen. Daardoor is het gat naar de degradatie streep nu 4 punten met een wedstrijd minder gespeeld voor Atlantis. Volgende week wordt er weer thuis gespeeld en ditmaal tegen Reeuwijk. Hier hopen wij wat recht te zetten na de blamage tegen Reeuwijk eerder dit seizoen. De wedstrijd begint om 15:30, hopelijk tot dan!