Atlantis haalt zijn niveau niet en verliest bij Fiducia07:45 30-05-2022
Op zatedag 28 mei werd alweer de 11de speelronde (voor Atlantis dan) afgewerkt tegen het al oude bekende Fiducia. Een wedstrijd die altijd wel emoties en strijd met zich mee brengt. Maar deze keer stond er niets op het spel aangezien beide ploegen zich veilig hebben gespeeld voor degradatie en ook de koploper zichzelf op deze dag kampioen heeft gemaakt. Het werd dus een wedstrijd voor de 2e plek, want daar maken alle ploegen van plek 2 tot 6 nog kans op.

Om half 4 gingen beide ploegen los en de door Van Walraven B.V. gesponsorde ploeg liet zich gelijk goed zien, maar de straffe wind over het veld heen maakte het spelen voor beide ploegen niet heel gemakkelijk. Er moest goed gezocht worden naar de kansen en ook de doelpunten waar beide ploegen wel echt moeite mee hadden. Na een kwartier greep de ploeg uit Mijdrecht een kleine voorsprong maar zakte het spel wel enorm in. Er was weinig energie en weinig beweging om de bal maar door het mandje te krijgen.

Fiducia kon daar echter ook weinig tegenover krijgen tot nu en pas na een wissel kregen zij steeds meer grip op de wedstrijd. Maar ondanks deze strategische zet hield Atlantis wel de bovenhand, want beide ploegen gingen rusten met een 6-9 voorsprong voor Atlantis.

Trainer/Coach Wim Schaap vroeg om meer energie van de ploeg om de voorsprong te kunnen uitbouwen en de punten binnen te halen. Maar Fiducia kwam sterk uit de kleedkamer en de strategische zet bleek langzaamaan zijn vruchten af te werpen. Atlantis leek nog even de voorsprong te kunnen behouden, maar na 10 minuten stond het alweer gelijk bij een 10-10 stand.

En zoals wel vaker bij een wedstrijd tussen Fiducia en Atlantis bleek weer het geval dat als het spannend wordt het ook automatisch grimmig wordt. De Rood-Wit-Blauwen kregen echter weinig beslissingen mee van de scheidsrechter waardoor de wedstrijd compleet de kant van Fiducia op viel. Atlantis probeerde het nog wel met wat wisselingen, maar door het fanatisme bij Fiducia kwam Atlantis er gewoon niet meer aan te pas.

Dit fanatisme had echter ook wel een schaduw kant waardoor het ook gewoon gevaarlijk werd. Zo kreeg een heer van Fiducia het voor elkaar om en een dame van zijn eigen ploeg te blesseren en even eerder en later ook nog 2 spelers van Atlantis een blessure toe te brengen. Reden genoeg om als Atlantis zijnde ondanks nog 48 seconden op de klok bij de scheidsrechter aan te geven dat wij onze spelers wilden beschermen en de wedstrijd wilden laten eindigen bij een 14-12 eindstand.

Helaas dus niet de punten in Vleuten kunnen behalen, maar er zijn nog 3 wedstrijden te gaan. Het blijft opvallen dat in onze poule iedereen van elkaar kan winnen dus de 2de plaats is nog lang niet uit zicht. Aankomende woensdag zal de inhaalwedstrijd tegen EKVA gespeeld worden in Almere. Hopelijk gaat dan de winst weer mee terug naar Mijdrecht