Atlantis 4 vergeet te scoren08:15 13-06-2022
Zaterdag 11 juni speelde het door H.W. van der Laan b.v. gesponsorde Atlantis 4 een belangrijke wedstrijd tegen Dalto 8. Bij winst zou Atlantis 4 het gat met Dalto groot genoeg maken voor het kampioenschap, maar bij verlies hebben ze het daarna niet meer in eigen hand.

Zonder de afwezige Martijn de Horde en Milou de Horde-Schouten en de geblesseerde Sven van Putten en Anouk Röling begon het team enigszins gehavend aan de wedstrijd. Het verdedigingsvak begon met de vertrouwde vier: Nancy Kroese, Nicole Both, Max Rusman en Jeroen Brokx. In het aanvalsvak werd gestart met Jennifer Haveman, Saskia Kraan en de invallers Steven Gortenmulder en Trevor de Waal.

Helaas begon Atlantis niet scherp aan de wedstrijd, de kansen waren er wel, maar door de korf gingen ze niet. Dit zorgde ervoor dat er na 20 minuten een 0-3 stand op het scorebord stond. Pas daarna wist Max het gat van de korf te vinden en scoorde Atlantis het eerste doelpunt. Uiteindelijk wist Atlantis het gaatje voor rust nog net terug te brengen naar een 5-5 gelijke stand door doelpunten van Jennifer, Max, Jeroen en Steven.

Het begin van de tweede helft ging gelijk op, maar helaas ging het voordeel elke keer net naar de kant van Dalto, 5-7. Daarna kwam Gerben Veenhof in het veld, dit bleek een goede wissel. Gerben wist vrij snel twee doelpunten te maken en 7-7 op het bord te zetten. Daarna kwam Atlantis nog 1 keer op voorsprong door een strafworp van Nancy, maar dit zou dan ook de laatste voorsprong voor Atlantis in de wedstrijd zijn. Het ging verder zoals de eerste helft ook ging, er werd gewoon nauwelijks gescoord door het team, terwijl de kansen er nog steeds wel waren.

Coach Janneke van Ginkel bracht nog 3 verse spelers in: Sam van den Beitel, Tamara Gortenmulder en Menno de Graaf. Sam en Menno wisten beide ook nog een doelpunt te maken, maar meer ging er helaas niet in, terwijl Dalto wel door bleef scoren. Dit zorgde ervoor dat zij uiteindelijk de punten meenamen naar Driebergen, 10-13.

Invallers van vandaag, bedankt! Maar ook de invallers die de afgelopen weken en volgende week het team elke keer compleet maken. Volgende week speelt het 4e nog een laatste wedstrijd tegen Koveni in Nieuwegein om 10:45.