Atlantis 3 vertrouwt, overtuigt en neemt de punten verdiend mee naar Mijdrecht.08:55 28-11-2022
Zaterdag 26 november jl. mocht het door Rabobank gesponsorde Atlantis 3 in sporthal De Loevenhout aantreden tegen Synergo 7 uit Utrecht. Een nieuwe tegenstander waarvan je niet zo goed weet wat je moet verwachten. Coach Jeroen had dan ook goed doorgegeven dat we vooral moesten laten zien wie wij zijn. De eerste paas moet het spel klein maken, er moet veel gedubbeld worden en de variatie moet aanwezig zijn door een crosspaas. Gelukkig was er een enthousiaste tribune aanwezig met een goed stemgeluid! De supporters waren gebrand om Atlantis 3 naar de overwinning te schreeuwen.

Vol goede moed startte het verdedigende vak met het voeren van druk. Lars, Timo, Kim & Lisanne lieten al goed zien wie wij waren en maakten het Synergo erg lastig. Na een goede onderschepping mocht de aanval aantreden met aanvoerder Sam, Niels, Sanne en Joy. Het was nog even zoeken, maar door een mooi paas-schot wist Joy de korf met een wegtrekker te raken. Helaas volgde Synergo al gauw met een antwoord. Kim was gebrand om daar verandering in te brengen en bracht de 1-2 op een zeer fraaie manier naar de korf. Lars wilde ook graag mee doen en volgde met de 1-3. Na een beetje aftasten wist Atlantis de korf goed te vinden. Synergo bleef in het begin van de wedstrijd aardig volgen, maar daar liet Atlantis zich niet door kisten. Kim maakte vlak voor rust plaats voor Silke, die meteen fel uit de startblokken kwam. Met nog een aantal mooie goals van o.a. Lisanne, Timo, Niels en Sam bracht dat de ruststand op 6-12.

Coach Jeroen gaf aan dat er goed gezocht moest blijven worden. De juiste mensen moesten op de juiste posities en blijf zoeken naar de juiste kansen. Af en toe even dubbelen en vertrouwen geven aan elkaar. De bank, met bionic starplayers Maarten en Janneke, was gebrand om degene te vervangen die de aanwijzingen van de coach niet opvolgden.

Dat vertrouwen werd gegeven. Na iets meer rust in de aanval wist Sanne de 6-13 loepje zuiver in te schieten. De trein, die Atlantis 3 heet, kedeng-kedengde verder. Synergo wist wel nog een beetje bij te komen en scoorde langzaamaan mee. En dan was het moment eindelijk daar. Sam maakte plaats voor Maarten en Joy gaf haar plekje af aan Janneke. En hoe. Binnen enkele minuten na haar entree maakte Janneke een zeer fraaie omdraai beweging, waarbij ze met een echte Kobi-one hander de bal in de korf manoeuvreerde. Ja dat lees je goed, manoeuvreren, een woord dat je niet zo vaak hoort. Maarten wilde zijn goaltjes het liefste bewaren tot een moment dat het écht nodig zou zijn, maar was wel belangrijk in de passing voor het vak. Het eindsignaal van de wedstrijd kwam dichterbij, maar dat maakte voor de spelers van Atlantis niets uit. Met nog een aantal mooie goals van Sanne, Niels, Timo en Lars wist Atlantis de wedstrijd overtuigend te winnen met een einduitslag van 15-26 in het voordeel van de Mijdrechtenaren. Ze konden trots zijn op zichzelf, op hetgeen wat ze hebben laten zien en op de onderlinge samenwerking. Vol goede moed kan Atlantis 3 weer een trainingsweek in gaan.

Atlantis 3 bedankt het meegekomen publiek, de fantastische reservebank, de shirtsponsor Rabobank en ook zeker Synergo 7 voor de zeer sportieve wedstrijd. Aankomende zaterdag mag het team aantreden tegen Tweemaal Zes 4. Dit team is al bekend en het belooft een pittige wedstrijd te worden. Alle steun en support is hierbij meer dan gewenst. Aankomende zaterdag 3 december om 13:05 zal de wedstrijd worden ingefloten in onze thuishaven, Sporthal de Phoenix te Mijdrecht. We hopen jullie allen daar te zien en als je er dan toch bent, blijf lekker hangen voor de spannende wedstrijd van Atlantis 2 en het 1e klasse thuis debuut van het vlaggenschip, Atlantis 1. Tot zaterdag allemaal!