Zware 1e klasse ontgroening voor Atlantis eindigt in gelijkspel08:56 28-11-2022
De WK-Koorts is in het land, maar voor korfbalvereniging Atlantis geldt op dit moment voornamelijk de 1e klasse koorts. Sinds heel lange tijd is de ploeg uit Mijdrecht weer op dit niveau actief! En dit vraagt ook om de nodige aanpassingen, aangezien er een schotklok wordt toegevoegd als spel element en hiervoor de nodige vrijwilligers bereid moeten zijn om alles in goede banen te laten leiden van achter de jurytafel. En nu al een grote shout-out naar de vele mensen die zich hiervoor beschikbaar hebben gesteld. Maar de eerste officiële wedstrijd werd uit gespeeld in Haarlem tegen Rapid en onze vrijwilligers mochten dus nog even rustig kijken naar de prestaties van het vlaggenschip van Atlantis. Ook voor Rapid was dit sinds een tijdje weer de terugkeer in de 1ste klasse, dus dit mocht ook wel als een mooi ontgroeningsduel betiteld worden.

En de ontgroening was gelijk een goede, want Atlantis begon rete gespannen en gefrustreerd aan de wedstrijd. Heel weinig wilde er lukken door het goede verdedigende spel van Rapid en ook het feit dat het niet lukte om de rust te bewaren in het aanvalsspel. Om op het Nederlands elftal terug te kijken, leek het ook bij Atlantis in het eerste kwartier helemaal nergens op. Maar met een 8-3 achterstand kwam eindelijk het geloof terug bij Atlantis dat ze beter waren dan dat ze op dat moment hadden laten zien. De ballen begonnen eindelijk te vallen en de ploeg kwam terug tot 8-8 waarmee er ook gerust werd.

Coach Wim Schaap moedigde de ploeg aan om het schroom van zich af te gooien en te laten zien waarom wij zo leuk en goed konden korfballen. En in de 2de helft ging dit dan ook lange tijd gelijk op met de tegenstander. Er was geen enorme inzinking meer, maar van beide kanten was het nou ook niet heel spetterend en overtuigend. Wel kwam de door van Walraven B.V. gesponsorde ploeg eindelijk een keer op voorsprong bij de 10-11. Maar lang kon Atlantis hiervan niet genieten, want al snel stond het weer 15-13 voor Rapid.

Nog 10 minuten boordevol spanning waarbij Rapid de overhand leek te hebben, knokte Atlantis zich terug. Rapid kon elke keer wel een antwoord vinden en de marge van 2 of 3 te houden. Met nog 5 minuten te gaan was het zelfs 19-16 en moest Atlantis alle zeilen bij zetten om überhaupt 1 puntje binnen te slepen.

Maar een strafworp, een goede doorloopbal van Tessa en een keurig afgeschoten schotje van Rick zorgde er ook voor dat het weer 19-19 werd en dus werd het een nog zenuwslopendere laatste minuut. De verdediging van Atlantis overleefde de aanval dus kreeg Atlantis nog 1 kans om de winnende te maken. De actie werd gemaakt door Sander, maar helaas uiteindelijk net niet afgerond en dat resulteerde in een 19-19 eindstand.

Achteraf na de start van Atlantis een terechte uitslag en mochten beide ploegen ook weer in hun handjes knijpen dat het niet de verkeerde kant op viel voor één van de twee. Volgende week mogen dan die eerder aangeprezen vrijwilligers aan de bak bij Atlantis, want dan wordt er thuis gespeeld tegen Roda om 15:35. Alle support is welkom dus hopelijk zien we jullie dan allemaal!