Eindelijk de eerste overwinning in de eerste klasse voor Atlantis09:18 30-01-2023
Wedstrijd nummer 7 alweer in de eerste klasse voor Atlantis. We zijn even weg geweest van het verslagen schrijven dus breng ik u maar even op de hoogte. Atlantis heeft het moeilijk en zwaar in deze klasse, waar er tot op heden 1 keer werd gelijk gespeeld en 5 keer werd verloren. Verliest Atlantis dan afgetekend? Nee dat dan weer niet. Al een paar keer werd er op details een gaatje gemaakt door de tegenstander waardoor uiteindelijk werd verloren, maar de ploeg heeft er zeker nog het geloof in dat handhaving in de eerste klasse mogelijk is.

Zaterdag 28 februari was dus wedstrijd tegen Swift uit Amsterdam. Swift is een stabiele middenmoter die tot nu toe 3 keer won en 3 keer verloor. Voor de ploeg uit Mijdrecht dus de taak om er bovenop te klappen en hopelijk een overwinning over de streep te trekken. Atlantis begon goed en kwam al vrij snel op een 1-4 voorsprong, alleen liet Swift zich niet zo maar uit het veld slaan en kwam dus ook terug tot 4-4 waarna het vervolgens heel lang gelijk op ging. Met name verdedigend had Atlantis het moeilijk tegen de makkelijk schietende dames waarvandaan ook Swift veel doelpunten maakte. Richting het einde van de eerste helft kreeg Swift dus ook de grip wat meer op de wedstrijd en liep uit naar een redelijk comfortabele 11-16 voorsprong waarbij beide ploegen gingen rusten.

Trainer/coach Wim Schaap gaf aan dat we met name verdedigend een oplossing moesten vinden om ervoor te zorgen dat het scorende vermogen van Swift geremd zou worden. Dit plan kwam er ook en werd vervolgens goed uitgevoerd. Zo goed zelfs dat omdat Atlantis zelf wel bleef scoren het team terugkwam tot 19-19. Swift koos vervolgens met allemaal wisselingen om de grip terug te krijgen op de wedstrijd, maar Atlantis kreeg het voor elkaar om eindelijk weer eens op voorsprong te komen. Een gigantisch spannende slotfase werd er vervolgens gespeeld waarbij beide ploegen ook telkens weer gelijk kwamen, maar het door van Walraven b.v. gesponsorde team uiteindelijk toch het gaatje van 2 kreeg. Swift scoorde nog de 22-23, maar in de laatste 20 seconden gooide Rick uiteindelijk de wedstrijd toch in het slot en won Atlantis hun eerste 1 ste klasse wedstrijd van het binnen seizoen.

Veel vreugde was er ook met de veelal mee gereisde supporters die toch een lekker parkeer bedragje moesten betalen in hartje Amsterdam. Er gaat nu een reeks wedstrijden aankomen waarbij Atlantis hopelijk de goede flow van deze wedstrijd mee kan nemen waardoor er de punten gehaald gaan worden die toch nodig zijn. Hopelijk krijgen we bij deze wedstrijd alle support van u die we uiteraard nodig hebben zowel uit als thuis!

Ook nog even een speciale vermelding voor Joyce Rodenburg en Fay Trompert die in deze wedstrijd uitstekend de blessure problemen hebben kunnen opvangen!

Volgende week komt Rapid op bezoek, wat een directe tegenstander is voor degradatie en dus cruciaal gaat worden. Wij hopen jullie dan te zie om 16:50 in de Phoenix!