Atlantis 2 wint overtuigend eerste veldwedstrijd!08:01 24-04-2023
Op Dinsdag 18 April speelde het door Van Walraven gesponsorde Atlantis 2 om 20:30 uur tegen Mia 3 in Amersfoort. Een tegenstander waar zij al tegen hadden gespeeld in het eerste deel van het veldseizoen. Vanwege een probleem met reserve spelers bij het eerste van Atlantis is in overleg met beide clubs besloten om deze wedstrijd te vervroegen en op een doordeweekse dag te spelen. Atlantis had een deel van de selectie meegenomen als support richting Amersfoort, dus er was aan enthousiasme zeker geen gebrek voor deze wedstrijd!

Binnen twee minuten kwam Atlantis op achterstand door een strafworp, maar Atlantis liet zich niet kennen en sloeg gelijk terug. Hierdoor wist Atlantis weg te lopen van MIA en kwamen ze al snel op een voorsprong van 4 punten. Beide vakken draaiden een goede wedstrijd en er werd echt als een team gespeeld. Atlantis ging de rust in met een voorsprong van 6-14. In de rust waren coaches Peter en Wim dan ook zeer tevreden over de wedstrijd.

Na de rust ging Atlantis 2 gewoon weer verder waar het gebleven was en liet MIA niet dichtbij komen. Atlantis bleef goed geconcentreerd en liet het gat dat in de eerste helft was geslagen niet kleiner worden. Het laatste kwartier werden wisselspelers Sam Verweij en Lars Kuijlenburg nog in gebracht en met succes. Zij wisten allebei nog te scoren in dit korte tijdsbestek. Atlantis wist de wedstrijd rustig uit te spelen en wist overtuigend te winnen met een eindstand van 15-23.

Atlantis 2 staat bovenaan in hun poule en is dus zeer goed op weg om kampioen te worden en te promoveren naar de reserve 2 e klasse. Hopelijk kunnen zij hun goede spel doortrekken naar de volgende wedstrijden. De komende wedstrijd zal worden gespeeld op 13 Mei thuis tegen Antilopen uit Leusden. Hopelijk komt er veel publiek kijken, tot dan!