Atlantis 1 gaat met een goed gevoel op vakantie08:49 18-02-2019
Afgelopen zaterdag 16 februari stond voor Atlantis de wedstrijd tegen Refleks op het programma. De eerste ontmoeting tussen beide ploegen was een intense wedstrijd waar Refleks constant de overhand had, maar Atlantis ook door goed spel redelijk bij bleef en nooit de thuis ploeg liet glippen. Echter was Atlantis deze keer op eigen front het wel van plan om de bezoekende ploeg de huid duur te verkopen. Na het oplopen met het Team van de Week (de D2 deze keer) stonden de ploegen opgesteld om de wedstrijd aan te vangen en gelijk na het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat de scheidsrechter zijn statement wilde afgeven. Er werd met vrije ballen gestrooid de eerste 10 minuten en het werd even een wedstrijdje wie daarin het zuiverst was. Gelukkig bleek Atlantis daar koelbloederiger in door middel van twee vrije ballen doelpunten van Jeroen. Echter schoot Refleks gelijk terug en nam ook het initiatief naar een 3-5 voorsprong. Het spel van de Mijdrechtenaren nam vervolgens een goede ontwikkeling, want er werden meer rebounds over gehouden om ervoor te zorgen dat de aanvallen beter gingen draaien. Dit zorgde er ook voor dat naar de rust toe met een 9-8 voorsprong gerust werd. (Doelpunten van Sander 3x, Amy 2x, Janneke en Jeroen). Het was duidelijk dat de wedstrijd niet gespeeld werd zonder slag of stoot. Een titanen strijd volgde waarbij het het aankijken waard was wie er in het vervolg van de pot het heft in handen nam. Dat bleek de thuisploeg te zijn want door goed verzorgd spel werden er 3 doelpunten gemaakt door Sander, Amy en Jelmer en dus uit gelopen naar een 12-8 voorsprong. Refleks knokte nog voor wat het waard was maar kwam het gaatje van 4 in eerste instantie niet te boven. Atlantis was de betere ploeg en schoot de ballen die ze af moesten schieten ook daadwerkelijk af. Met nog 5 minuten te gaan volgde een voorsprong van 19-14 en leek ook de overwinning voor Atlantis binnen te zijn. (Doelpunten van Jeroen 2x, Sharon 2x, Amy, Jelmer en Sander). Maar Refleks rechtte nog haar rug en maakte het nog flink spannend. De 15de viel erin, de 16de, de 17de en ook nog de 18de waardoor het nog billen knijpen leek te worden. Echter kwamen ze tijd te kort en voordat de bal naar het aanvalsvak ging floot de goedleidende scheidsrechter af voor het gespeelde avondpotje. Atlantis komt hierdoor op 11 punten uitstekend in de middenmoot te staan. Of het al genoeg is voor lijfsbehoud in de 2de klasse is misschien nog te vroeg om te juichen, maar veel zal het niet gaan schelen. Nu volgt er even een rust periode van 2 zaterdagen, maar 9 maart zullen de toppers uit Mijdrecht weer gaan aantreden in Nieuw-Vennep tegen de koploper KIOS.