Atlantis 2 wint met ruime cijfers19:01 26-01-2020
Zaterdag 25 januari speelde Atlantis 2, gesponsord door van Walraven, de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe jaar. ADOS 2 uit Hoorn kwam op bezoek. Deze ploeg wist nog geen punt te behalen en Atlantis draait mee in de top 3 van de poule. Op papier een wedstrijd die Atlantis gemakkelijk moest kunnen winnen. Deze theorie werd werkelijkheid. Na 60 minuten spelen stond er een ruime overwinning van 23 – 10 op het scorebord voor Atlantis.

Atlantis begon in een iets wat gewijzigde basisopstelling. De eerste aanval bestond uit: Jeroen Korver, Rick Kuijlenburg, Amy Loman en Melissa van der Stap. De verdediging bestond uit Jelmer Steen, Kevin Keijman, Natasja Korver en Joy Trompert. Na het beginsignaal van de scheidsrechter ging Atlantis fanatiek van start. In de eerste aanval werden al meteen goede kansen gecreëerd. Het was echter ADOS die de score opende. Atlantis gaf hier snel antwoord op en maakte het gelijk door een mooi afstandsschot te scoren. Vanaf dat moment nam Atlantis de leiding in de wedstrijd over en gaf deze niet meer weg. Na 20 minuten stond er een stand van 9 – 1 op het scorebord. Het team zette mooie aanvallen neer om met een nog ruimere voorsprong de rust in te gaan. Met een prachtige stand van 12 – 3 in het voordeel van Atlantis gingen beide teams de kleedkamers in.

Er werd een korte peptalk gehouden door Mark Goverse. Met wat kleine puntjes op de ‘i’ kon er voor gezorgd worden om met een mooie uitslag deze wedstrijd af te sluiten. Atlantis ging verder waar het de eerste helft mee was begonnen: doelpunten maken. De aanvallen van ADOS werden ontregeld en Atlantis maakte de kansen af. Met nog een klein kwartiertje te spelen stond het 19 – 5. Atlantis wilde graag het 20e doelpunt maken. Er werd dan ook gezocht naar de juiste kans en daar kwam het langverwachte 20e doelpunt uit een mooi schot van achter de korf. De reserves Mark Kruiswijk, Tessa Verweij en Lotte Gortenmulder, die haar debuut mocht maken in het tweede, kwamen nog in het veld voor de laatste 10 minuten. De stand werd nog uitgebreid naar 23 – 10 en bij deze stand floot de scheidsrechter de wedstrijd af.

Vanaf volgende week beginnen de returnwedstrijden weer. Atlantis 2 speelt dan tegen Viking 2 in een avondwedstrijd om 18.35 in Wijk bij Duurstede. Viking staat dit moment op een 4e plaats, twee punten onder Atlantis. Voor Atlantis dus extra belangrijk om deze wedstrijd te winnen zodat er een gaatje geslagen kan worden tussen de nummers 4 t/m 8. Alle support is welkom!